خرید هاست | خرید هاست و دامین | خرید سرور مجازی واختصاصی-پارس وب سرور

آموزش رفع ارور 501 Not Implemented

ارور 501 ( Not Implemented ) که معنای لغوی آن (اجرایی نشده) یا (پیاده سازی نشده) می باشد یکی از ارورهای سمت سرور است که ممکن است به هنگام بارگزاری سایت ها با آن مواجه شده باشید.

مفهوم این ارور را می توان به این صورت توضیح داد که سرور از درخواست و متد ارسال شده توسط کاربر پشتیبانی نمی کند. البته امروزه کمتر با پیام Not Implemented مواجه می شویم زیرا با پیشرفت و بروز رسانی وب سرورها تمام متدهای رایج برای سرورها قابل درک هستند.

اما ممکن است بروز این ارور به دلایل دیگری نیز باشد.

در این آموزش می خواهیم به چند روش برای رفع ارور 501 بپردازیم.

با ما همراه باشید.

با مشاهده ارور 501 متوجه خواهیم شد که سرور متد درخواست را تشخیص نمی دهد و یا اینکه توانایی برآورده کردن درخواست دریافتی را ندارد.

علل اصلی 501 Not Implemented :

1 – وجود بدافزار در سیستم

آلوده شدن سیستم به بدافزار، موجب ایجاد اختلال در عملکرد آن خواهد شد. چنانچه به هنگام بازگشایی سایت ها در بازه های زمانی مختلف با ارور مواجه شده اید، باید این امکان را بدهید که سیستم شما آلوده شده باشد.

لذا باید با یک نرم افزار خوب، سیستم را اسکن کنید.

بهتر است از یک بسته total security استفاده کنید که شامل ضد ویروس، ضد تروجان، ضد اسپم، ضد جاسوس افزار و … باشد.

2 – فشار زیاد بر روی سرور

یکی از علت های بروز ارور 501 می تواند وجود فشار زیاد بر روی سرور و لود بالای آن باشد. در نتیجه سرور منابع کافی را برای ارائه پاسخ مناسب نداشته و عملکرد آن مختل خواهد شد. از جمله موارد رخداد این وضعیت می تواند حملات سایبری به سرور، کرش کردن نرم افزارها، اختلال در دیتابیس، ترافیک ناشی از ربات ها و یا حتی فشار زیاد ناشی از جشنواره های فروش باشد.

در نتیجه باید از مدیر سرور بخواهید موضوع را مورد بررسی قرار دهد و متناسب با علت اصلی وقوع این مشکل، اقدام متناسب را انجام دهد.

3 – منقضی شدن لایسنس نرم افزارهای سرور

منقضی شدن لایسنس نرم افزارهای سرور نیز می تواند از عوامل وقوع این ارور باشد. لذا باید نسبت به تمدید و بروز رسانی لایسنس هایی مانند سی پنل، کلادلینوکس، لایت اسپید و … اقدام شود.

4 – بارگزاری مجدد سایت

در مواقعی این ارور به صورت موقت ظاهر شده و بلافاصله رفع می شود، در نتیجه با بارگزاری مجدد سایت توسط کلیدهای Ctrl + F5 ممکن است مشکل رفع شود.

5 – پاک کردن کش مرورگر

ممکن است اروری که با آن مواجه شده اید از کش شدن مرورگر باشد. در حالت می توانید با استفاده از این آموزش کش را پاک کنید و سپس سایت را بررسی کنید.

6 – غیرفعال کردن سرویس های تغییر آی پی

اگر از سرویس ها یا نرم افزارهای تغییر آی پی استفاده کرده اید و هنگام بارگزاری سایت با ارور 501 مواجه شده اید، آنها را قطع کنید و سپس مجددا سایت مورد نظر را باز کنید. ممکن است ابزار مورد استفاده شما قادر به اتصال به سرور سایت نباشد. چنانچه مشکل رفع شد در صورت نیاز باید از ابزارها یا سرویس های دیگری استفاده کنید.

امیدواریم این آموزش مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

5/5 - (3 امتیاز)
خروج از نسخه موبایل