دقیقه مطالعه

آموزش رفع ارور 502 Bad gateway

آموزش رفع ارور 502 Bad gateway
26 - خرداد - 1401

ارور 502 یا همان Bad gateway یکی از ارورهای سمت سرور است که ممکن است هنگام بازدید از صفحات سایت ها با آن مواجه شده باشید و به این معنا است که یکی سرور پراکسی پاسخ مناسبی را از سرور دیگر دریافت نکرده است. در نتیجه به صورت ارور 502 برای کاربر در مرورگر نشان داده می شود.

علت های وقوع ارور 502 عموما به سرور سایت ها باز می گردد و معمولا مشکل از سمت کاربر نیست. با این حال ممکن است این ارور از مرورگر یا کش شدن اطلاعات یا تنظیمات نادرست دی ان اس به وجود آمده باشد.

در این آموزش می خواهیم چند روش برای برطرف کردن این ارور را بررسی کنیم.

با ما همراه باشید.

برای برطرف کردن این ارور روش های زیر را بررسی می کنیم :

1 – رفرش کردن سایت

ابتدا سایت را یک بار رفرش کنید. برای انجام این کار کلیدهای Ctrl + F5 را فشار دهید. در این حالت سایت مجددا بارگزاری می شود. سپس نتیجه را بررسی کنید.

2 – پاک کردن کش مرورگر

ممکن است اروری که با آن مواجه شده اید از کش شدن مرورگر باشد. در حالت می توانید با استفاده از این آموزش کش را پاک کنید و سپس سایت را بررسی کنید.

3 – غیرفعال کردن سرویس های تغییر آی پی

اگر از سرویس ها یا نرم افزارهای تغییر آی پی استفاده کرده اید و هنگام بارگزاری سایت با ارور 502 مواجه شده اید، آنها را قطع کنید و سپس مجددا سایت مورد نظر را باز کنید.

4 – تغییر مرورگر

استفاده از یک مرورگر دیگر در زمان مواجه با این ارور ممکن است راهگشا باشد و مشکل رفع شود.

5 – خاموش و روشن کردن مودم

یک راه حل دیگر می تواند خاموش کردن مودم برای چند دقیقه و سپس روشن کردن مجدد آن باشد. در این حالت به احتمال زیاد سیستم شما آی پی جدیدی دریافت خواهد گرفت و اگر مشکل در ارتباط با آی پی بوده باشد مشکل رفع می شود.

6 – خاموش کردن فایروال

چنانچه این ارور ادامه دار باشد و رفع نشود برای بررسی علت موضوع می توانید فایروال سرور را به صورت موقت غیر فعال کنید و چنانچه مشکل رفع شد باید تنظیمات فایروال را مورد بررسی قرار دهید.

7 – فایل htaccess

کدهای اشتباه در فایل htaccess که وظیفه بازنویسی تنظیمات اعمالی وب سرور را بر عهده دارند نیز می تواند از عوامل بروز این ارور باشد. لذا با دقت کدهای قرار گرفته شده در این فایل را بررسی کنید.

8 – خاموش کردن CDN

چنانچه از cdn هایی مانند کلادفلر یا ابرآروان استفاده می کنید، ممکن است سرورهای پراکسی این سی دی ان ها در ارتباط با سرور اصلی سایت دچار اختلال شده باشند و منجر به ارور 502 شوند. به صورت موقت می توانید این cdn ها را خاموش کنید و نتیجه را بررسی کنید.

9 – بررسی در زمان دیگر

ارور 502 عموما به صورت موقت ظاهر می شود و بدون نیاز به اقدام خاصی رفع می شود. لذا اگر روش های بالا موثر واقع نشد در زمان دیگری سایت را بررسی کنید.

10- اطلاع به مدیران سایت

چنانچه مشکل ادامه دار شد و طی ساعات آینده رفع نگردید، موضوع را به اطلاع مدیران سایت برسانید و از آنها بخواهید تا بررسی داشته باشند.

امیدواریم این آموزش مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

 

4.2/5 - (12 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Warning: Array to string conversion in /home/parswebserver/public_html/wp-content/plugins/google-captcha/google-captcha.php on line 706
Array

دیدگاه های این نوشته

  • سینا گفت:

    سلام خسته نباشید
    وای فای ما با خطای ۵۰۲ مواجه شده و رفع نمی‌شود در این مورد لطفا راهنمایی بفرمایید
    با تشکر

    1. حسین کاملی گفت:

      سلام
      لطفا از پنل کاربری تون تیکت ثبت کنید تا همکاران بررسی کنند