امروز ۱۲ - اردیبهشت - ۰۳

سی پنل یا دایرکت ادمین کدام یک؟

سی پنل یا دایرکت ادمین کدام یک؟
23 - اردیبهشت - 1398

اگر شما برای نخستین بار قصد راه اندازی یک سایت را داشته باشید و بخواهید هاست تهیه کنید حتما با واژه ی سی پنل و دایرکت ادمین برخورد کرده اید اما سوال اینجاست که سی پنل یا دایرکت ادمین چیست و کدام بهتر است؟
ما در این مقاله سعی خواهیم کرد در حدامکان مزایا و معایت هر دو را بازگو کنیم تا انتخاب درست تری داشته باشید.

سی پنل یا دایرکت ادمین کدام یک؟

سی پنل و دایرکت ادمین هر دو پنل مدیریت هاست می باشند که رابط کاربری را فراهم می کنند و شما می توانید به واسطه آن ها با هاست خود ارتباط داشته باشید و تغییرات مورد نیاز را اعمال کنید.
این دو پنل مدیریت هیچ تاثیر خاصی روی بازدید کننده های شما ندارند و برای بازدید کننده تفاوتی ندارد که شما از کدام پنل استفاده می کنید و هرچه هست مربوط به راحتی شما می باشد.

ویژگی های سی پنل Cpanel

بدون شک سی پنل محبوب ترین و بهترین پنل مدیریت هاست می باشد که بهترین هاستینگ های دنیا از آن استفاده می کنند و در سراسر دنیا طرفداران بیشماری دارد.
بالغ بر 84 درصد متقاضیان هاست و سرور مجازی ترجیح می دهند از پنل مدیریتی سی پنل استفاده کنند که این خود نشان از برتری عجیب این پنل نسبت به دایرکت ادمین دارد.
سی پنل با ظاهری گرافیکی جذاب حس بسیار خوبی را به کاربر القا می کند و دسترسی به بخش های مختلف آن حتی برای کاربران تازه کار هم راحت می باشد.

سی پنل Cpanel

در سی پنل کاربر می تواند آمار بازدید کنندگان سایت خود را به صورت حرفه ای مشاهده و امکانات ایمیل بهتری دریافت کند.
شرکت سی پنل همواره آموزش هایی در رابطه کار با این پنل را بر روی اینترنت قرار می دهد تا کاربران از آن استفاده کنند بنابراین کاربر در صورت بروز کوچکترین مشکلی با یک سرچ ساده به راحتی آن را حل می کند.
در سی پنل ماژول ها و امکانات به راحتی قابل توسعه و نصب شدن هستند و هیچ هزینه اضافی بابت آن دریافت نمی شود.
تمام بخش های کار را می توان در سی پنل با رابط کاربری انجام داد و لازم نیست به root shell بروید که برتری بزرگی به حساب می آید.

ویژگی دایرکت ادمین DirectAdmin

دایرکت ادمین هم یکی از پنل های مدیریت هاست است که عموما مورد استفاده قرار می گیرد.
هزینه لایسنس بسیار کمتری نسبت به سی پنل و محیط کاربری ساده تری دارد و به 3 بخش مدیر، نمایندگان و اکانت کاربر تقسیم می شود که در نگاه اول بسیار ساده می باشد ولی اگر دنبال بخش خاصی باشید و جای آن را ندانید بسیار دچار دردسر خواهید شد.
دایرکت ادمین با وجود اینکه پنل مدیریت خوبی به حساب می آید ولی نصب ماژول و افزونه ها بر روی آن رایگان نمی باشد و هزینه زیادی دریافت می گردد که یک ضعف بزرگ به حساب می آید.

دایرکت ادمین DirectAdmin

سرعت دایرکت ادمین بخاطر محیط ساده آن بیشتر است و منابع کمتری از سرور را مورد استفاده قرار می دهد عموما کاربرانی که دیگر کاملا به سی پنل و دایرکت ادمین مسلط می باشند ممکن است بخاطر ارزان تر بودن لاینسس از دایرکت ادمین استفاده کنند.
در دایرکت ادمین برای تکمیل کار باید به root shell وصل شد که کمی پیچده و سخت می باشد و برای کاربران تازه وارد مشکل ساز می شود.

نتیجه گیری:

در تمام نظرسنجی ها و مقایسه های این دو پنل مدیریتی یک برنده بی چون و چرا به نام سی پنل وجود دارد.
سی پنل به سرعت در حال آپدیت و به روز شدن می باشد و امکانات بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهد که به راحتی نمی توان از کنار آن گذشت.
با تمام وِیژگی های مثبت دایرکت ادمین اما این سی پنل می باشد که همواره مورد رضایت کاربران قرار دارد.
شرکت پارس وب سرور با قبول هزینه لایسنس بالاتر سی پنل در راستای جلب رضایت مشتریان عزیز این پنل قدرتمند را بر روی هاست های خود بدون هزینه اضافی ارائه می دهد.
گاهی کاربران ما نگران تحریم های شرکت سی پنل می باشند اما باید به طور قاطع خدمت شما بزرگواران عرض کنیم کوچیکترین مشکلی برای هاست و اطلاعات شما پیش نخواهد آمد چون ما راه حل های قطعی و مطمئنی را در این باره به کار گرفته ایم.
اگر سوالی راجع سی پنل و نحوه کار با آن دارید فراموش نکنید کارشناسان بخش فنی ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشند.

5/5 - (4 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[bws_google_captcha]