امروز ۰۴ - اردیبهشت - ۰۳

چرا از هاست Django استفاده کنیم ؟

چرا از هاست Django استفاده کنیم ؟
09 - شهریور - 1399

برای پاسخ به این سوال باید اول بپرسیم که چرا باید از زبان جنگو استفاده میکنیم ؟

درست است که قبل از شروع یک پروژه باید ابتدا بررسی کرد که کدام فریم ورک برای رسیدن به هدف نهایی و نتیجه مطلوب مناسب است ، اما تعداد زیادی از برنامه نویسان طبق آمار رسمی منتشر شده در سایت های مختلف معتقد هستند که جنگو قابلیت های زیاد و کاملی را از نظر امنیت و توسعه پذیری و … ارائه می کند و روی توانایی دیگر فریم ورک ها چشم می بندند .چون میدانیم این یک ادعای بزرگ است لازم هست که کمی دقیقتر جنگو را بررسی کنیم . با ما همراه باشید.

باید بدانید که نزدیک به یک دهه است که جنگو در دسترس توسعه دهندگان قرار دارد و وب سایت های بزرگی تا امروز از Django استفاده کرده اند مانند : Instagram و pinterest و چون میدانیم که جنگو برای انتشار و publishing استفاده میشود پس تعجبی نمیکنیم که Washington Post یا Smithsonian از جنگو استفاده می کنند .

چه زمانی از Django استفاده کنیم ؟

اگر تعداد کمی از موارد زیر را بررسی کنید (بدون مخالفت شدید با هرکدام از آنها)، به احتمال زیاد Django برای پروژه شما مناسب است.

  1. . قصد دارید یک برنامه تحت وب و یا API توسعه دهید.
  2. . نیاز دارید به سرعت دیپلوی کنید و روبه‌جلو حرکت کنید و در عین حال هرچه جلوتر می‌روید، تغییراتی ایجاد کنید .
  3. . به صورت پیشفرض برنامه شما باید از آسیب‌پذیری‌ها و حملاتی نظیر CSRF، SQL Injection، XSS، Clickjacking و … ایمن باشد .
  4. . ممکن است برنامه شما در هر زمانی نیاز داشته باشد تا به مقیاس بالاتر و یا پایین‌تری تغییر پیدا کند (به عبارتی در پروژه‌تان مقیاس پذیری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است .
  5. . شاید بخواهید در آینده با تکنولوژی‌های روز، نظیر یادگیری ماشین یا Machine Learnin، تعامل داشته باشید.
  6. . به فریم‌ورک قابل اطمینانی نیاز داشته باشید که به صورت فعال توسعه پیدا کند، همچنین توسط وبسایت‌ها و یا شرکت‌های بزرگ و سطح بالا استفاده شده باشد.
  7. . بخواهید برنامه و API را در یک کد داشته باشید تا با اصل Single source of truth مطابقت کنید.
  8. . نمی‌خواهید با دستورات دیتابیس مستقیما سروکله بزنید و به فریم‌ورکی نیاز دارید که از ORM پشتیبانی کند.
  9. . قصد استفاده از یک پروژه متن‌باز را دارید.
  10. . نگران این هستید که شاید در یک مساله گیر کنید و نتوانید راه‌حلی پیدا کنید، پس به دنبال یک فریم‌ورک با مستندات کامل به همراه یک جامعه کاربری بزرگ و فعال هستید.

اگر موارد بالا را در نظر بگیریم لازم است یکی از اصلی ترین موارد را هم مد نظر قرار دهید ، مهارت‌های شما و یا تیم‌تان .

اگر درحال حاضر توسعه‌دهنده‌ هستید که می‌دانید وب چگونه کار ‌می‌کند و تجربه کافی دارید ، استفاده از Django بدون مشکل خواهد بود. تنها به این نیاز خواهید داشت که بدانید ساختار Django چگونه است، بعد از آن به راحتی می‌توانید پروژه را ادامه دهید .

دلایل استفاده از Django

ساخته شدن فریمورک Django با پایتونمیدانیم که این موضوع بسیار تکرار شده است . اما از این فرصت استفاده میکنیم و به برخی از ویژگیهای بسیار عالی پایتون که به طبع در جنگو وجود دارد، را بیان می کنیم :

پایتون یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی معروف، محبوب و رو به رشد در دنیاست .
یادگیری پایتون بسیار راحت، ساده و معمولا جز یکی از اولین انتخاب‌ها، میان توسعه‌دهندگان است.


اجازه ندهید که مورد قبلی به اشتباه این دیدگاه را در ذهن شما ایجاد کند که این زبان برای تازه‌کارهاست. غول‌های بزرگی نظیر Google به صورت گسترده از پایتون در زیرساخت خود استفاده می‌کند.


پایتون برای ساخت خزنده‌های وب یاweb scraper بسیار مناسب است.
به خوبی می‌تواند با سایر زبان‌ها ارتباط برقرار کند. استفاده از پایتون به این معنا نیست که شما مجبورید تنها از کتابخانه و ماژول‌هایی که با پایتون ساخته شده‌اند استفاده کنید، بلکه شاید نیاز داشته باشید از کتابخانه‌های زبان‌های دیگر، نظیر C++/C و یا Java، استفاده کنید.


پایتون قابل حمل است و به راحتی می‌توان یک کد پایتونی را خواند و متوجه شد که چه اتفاقی درحال رخ دادن است.


حتی می‌توانید پایتون را بر روی JVM اجرا کنید. برای اطلاعات بیشتر، Jython را بررسی کنید.
پایتون به صورت گسترده در تکنولوژی‌های روز، نظیر بیگ‌دیتا و یادگیری ماشین و … استفاده می‌شود.
با استفاده از پایتون به کتابخانه وسیع و گسترده PyPI دسترسی خواهید داشت.


توسعه یک برنامه توسط پایتون ۵ الی ۱۰ برابر سریع‌تر از استفاده از C++/C و ۳ الی ۵ برابر سریع‌تر از Java است.
لینک منبع :
https://www.python.org/doc/essays/omg-darpa-mcc-position

دلایل بالا به علاوه مواردی مثل : ویژگی Batteries Included – ساده و روان‌بودن Django Admin –
قاعده DRY و یا Don’t Repeat Yourself – Django Framework ORM – توسعه سریع – امنیت فریم‌ورک Django – متن‌باز، به طور کامل مستندسازی شده، جامعه‌کاربری بزرگ و … می تواند دیدگاه هر توسعه دهنده ای را برای استفاده از سایر فریم ورک ها تغییر دهد و همه آنهارا به جنگو علاقهمند کند .

چرا از هاست Django استفاده کنیم ؟

حال به سوال اول برگشتیم . اما الان درک آن برایمان راحت و بهتر است . با مطالعه این مطلب به درک بهتری از قدرت پایتون و به موازات آن جنگو رسیدیم . بنابر این اگر میخواهیم از تمام قدرت جنگو و پایتون ه بهترین شکل ممکن استفاده کنید و تجربه بسیار خوبی را برای خودتان و کاربرانتان ایجاد کنید باید هاستی داشته باشید که بتوانید به وسیله آن از تمام ظرفیت موجود در کدنویسیتان استفاده کنید .

برای این منظور وقتی کد شما با جنگو نوشته شده شما باید از هاست پایتون استفاده کنید که به شما این امکان را میدهد که پروژه شما تمام و کمال با تمام قدرتش انتشار پیدا کند .شما میتوانید برای خرید هاست جنگو از ما کمک بگیرید

5/5 - (2 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[bws_google_captcha]