دقیقه مطالعه

اضافه کردن Addon Domain و Aliases Domain در سی پنل

اضافه کردن Addon Domain و Aliases Domain در سی پنل
08 - خرداد - 1397

در این آموزش می خواهیم به بررسی و تفاوت Addon Domain با Aliases Domain پرداخته و شیوه اضافه کردن آنها را در هاست های میزبانی سی پنل توضیح دهیم.

دامنه ی اضافه یا همان Addon Domain به این معنی است که یک سایت جدید با محتوای جداگانه در هاست قرار داده شود. این دامنه دارای یک پوشه مجزا در هاست می باشد و تداخلی با محتوای دامنه اصلی نخواهد داشت.

اما دامنه ی پارک شده یا همان Aliases Domain یا Parked Domain دارای محتوای جداگانه ای نیست، بلکه همان محتوای دامنه اصلی هاست را نشان می دهد.

در هاست های میزبانی شرکت پارس وب سرور برای Alias Domain محدودیتی وجود ندارد و تعداد Addon Domain هم بر اساس نوع سرویسها متفاوت می باشد که می توانیم پلن های هر سرویس را بررسی کرده و از تعداد آن، اطلاع کسب کنیم.

برای نمونه در صفحه هاست وردپرس که در این لینک قابل مشاهده می باشد، برای هر پلن، تعداد دامنه ی اضافه درج شده است.

برای قرار دادن دامنه اضافه یا پارک شده در هاست، ابتدا باید DNS هاست را بر روی دامنه ای که قصد داریم Addon یا Alias شود تنظیم کنیم که اعمال شدن نهایی آن برای دامنه های ملی (ir) حدود 4 ساعت و برای دامنه های بین المللی حدود نیم ساعت زمان نیاز می باشد.

برای اطمینان از این که DNS بر روی دامنه تنظیم شده است، می توانیم از سایت intodns.com استفاده کرده و از DNS ای که بر روی دامنه قرار گرفته است آگاه شویم.

در ادامه با استفاده از این آموزش وارد سی پنل هاست می شویم.

کمی به پایین صفحه می آییم و قسمت DOMAINS را پیدا می کنیم.

روش اضافه کردن Addon Domain

برای قرار دادن دامنه اضافه وارد بخش Addon Domains شده و از قسمت Create an Addon Domain نام دامنه را در کادر New Domain Name وارد می کنیم و در ادامه قسمت های Subdomain و Document Root به صورت خودکار تکمیل می شوند. سپس بر روی گزینه Add Domain کلیک می کنیم.

در صورت موفقیت آمیز بودن، با پیام زیر مواجه خواهیم شد.

نکته : پوشه ای که در قسمت Document Root برای دامنه ساخته می شود، نقشی مشابه public_html برای دامنه اصلی هاست دارد، به این معنا که هر محتوایی را داخل این پوشه قرار دهیم، برای دامنه ی ادان شده در محیط وب قابل دست یابی خواهد بود. در نتیجه باید اطلاعات و فایل ها را داخل این پوشه از هاست آپلود کنیم.

روش اضافه کردن Aliases Domain

برای قرار دادن دامنه پارک شده وارد بخش Aliases شده و از قسمت Create a New Alias نام دامنه را در کادر Domain وارد می کنیم و در ادامه بر روی گزینه Add Domain کلیک می کنیم.

در صورت موفقیت آمیز بودن، با پیام زیر مواجه خواهیم شد.

نکته : همانگونه که در ابتدا اشاره شد، دامنه ی پارک شده از خودش محتوایی ندارد، بلکه فقط محتوای دامنه اصلی هاست را نشان خواهد داد.

 

در این آموزش تفاوت Addon Domain و Aliases Domain را با هم بررسی کردیم و روش اضافه کردن آنها را به هاست توضیح دادیم. امیدواریم مورد رضایت شما قرار گرفته باشد.

موفق و پیروز باشید.

5/5 - (11 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[bws_google_captcha]