امروز ۰۶ - اردیبهشت - ۰۳
دقیقه مطالعه

آموزش بررسی مصرف منابع در سی پنل

آموزش بررسی مصرف منابع در سی پنل
22 - خرداد - 1401

آگاهی از میزان منابع مصرفی یک سایت و مانیتور کردن دوره ای آن، یکی از امور مدیریتی لازم به شمار می رود که می تواند در پیشگیری از مشکلات و به حداقل رساندن قطعی های یک سرویس بسیار کمک کننده باشد.

برای مثال، احتمال دارد یکی از دلایل کند شدن سایت بر اثر پر شدن میزان CPU و RAM اختصاص داده شده به آن بوده باشد که یا بر اثر مصرف طبیعی سرویس ایجاد شده است و یا بر اثر حملاتی است که قصد از کار انداختن سایت را داشته اند.

لذا برای مدیر یک سایت و یا مسئول فنی آن، بررسی دوره ای منابع مصرفی یک سرویس، بسیار مهم است.

از این جهت که چنانچه مصرف طبیعی سایت زیاد است باید به یک هاست قوی تر با منابع بیشتر ارتقا داده شود و یا اینکه اگر حمله ای بر روی سایت وجود دارد، باید نسبت به دفع آن اقدام شود.

همیشه می توانید برای آگاهی از این موارد ذکر شده، از طریق تیکت به بخش پشتیبانی، درخواست راهنمایی و بررسی موضوع را از کارشناسان شرکت پارس وب سرور داشته باشید.

اما چنانچه می خواهید یک دید کلی از میزان مصرف سایت میزبانی شده در سی پنل داشته باشید می توانید دو قسمت STATISTICS و Resource usage را بررسی کنید.

ابتدا با استفاده از این آموزش وارد سی پنل شوید.

سپس در ستون سمت راست، قسمتی را با نام STATISTICS مشابه تصویر زیر خواهید دید.

Disk Usage : میزان مصرف فضای ذخیره سازی می باشد که برای اطلاع از جزییات بیشتر، می توانید از این آموزش استفاده بفرمایید.

Physical Memory Usage : میزان مصرف RAM سرویس می باشد.

CPU Usage : میزان مصرف CPU سرویس می باشد.

قسمت دیگری که می توانید منابع مصرفی را بررسی کنید Resource usage می باشد که یک تفاوت با قسمت قبلی دارد. به این صورت که STATISTICS آمار لحظه ای مصرف را نشان می دهد ولی در Resource usage می توانید آمار را در طول یک بازه زمانی مورد بررسی قرار دهید.

از بخش METRICS سی پنل می توانید وارد Resource usage شوید.

طبق تصویر زیر، میزان مصرف CPU و RAM را در نمودار مشاهده می کنید.

برای مثال مشاهده می شود که در ساعت 01:59 بامداد میزان مصرف CPU سرویس به 88 درصد رسیده است که البته موقتی بوده است و مصرف غیر عادی نیز در دو نمودار مشاهده نمی شود.

بعضی از مصرف منابع مانند استفاده از دیتابیس، در نمودارهای داخل سی پنل مانیتور نمی شود، اما از سمت سرور قابل بررسی می باشد که توسط کارشناسان فنی شرکت پارس وب سرور مورد ارزیابی قرار می گیرد و اگر اختلالی در دیتابیس سرور مشاهده شود که ناشی از فشار ایجاد شده دیتابیس یکی از سرویس ها بوده باشد، به کاربر آن سرویس اطلاع خواهند داد تا اقدامات لازم را برای رفع مشکل انجام دهد.

امیدواریم از این آموزش بهره کافی را برده باشید.

5/5 - (9 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[bws_google_captcha]