امروز ۰۶ - اردیبهشت - ۰۳
دقیقه مطالعه

آموزش رفع ارور 414 Request URI Too Long

آموزش رفع ارور 414 Request URI Too Long
21 - آذر - 1400

در این مقاله در مورد ارور 414 صحبت خواهیم کرد که معمولا با عنوان درخواست URI خیلی طولانی شناخته می شود و به این معناست که آدرس وب سایت (URI) که شما وارد کرده اید برای سرور طولانی بوده است.

برای مثال وب سرور آپاچی از URI هایی با حداکثر 8190 کاراکتر پشتیبانی می کند، اما گاهی اوقات حتی با 4000 کاراکتر نیز خطا دریافت می شود. لذا چنانچه در تنظیمات وب سرور برای تعداد کاراکترها محدودیتی ایجاد کرده ایم باید آنها را مجددا تنظیم کنیم.

فرض می کنیم در تنظیمات وب سرور محدودیت را بر روی 30 کاراکتر تنظیم کرده ایم و می دانیم که این میزان کافی نیست و عموما بسیاری از لینک هایی در سایت ها وجود دارند تعداد کاراکترهای آنها از 30 بیشتر است و در نتیجه هنگامی که کاربران با مرورگر درخواست بارگزاری یک صفحه از سایت را می دهند با ارور 414 Request URI Too Long مواجه می شوند.

در این آموزش می خواهیم روش رفع این ارور را بررسی کنیم.

با ما همراه باشید.

علل اصلی ارور 414

1 – تنظیمات وب سرور

عموما علت اصلی این ارور به انجام تنظیمات اختصاصی در فایل کانفیگ وب سرور ها بازمی گردد و در نتیجه باید آن را مورد بررسی قرار داد.

برای مثال در وب سرور آپاچی (نصب شده بر روی اوبونتو) فایل زیر را با یک ویرایشگر باز می کنیم.

/etc/apache2/apache2.conf

و یا اگر از Virtual Host استفاده کرده ایم مسیر زیر :

/etc/apache2/sites-enabled/website.conf

سپس به دنبال خط زیر می گردیم :

LimitRequestLine 30

که نشان می دهد URL به 30 کاراکتر (بایت) محدود شده است و همانطور که در ابتدا اشاره شد، این میزان کافی نیست و به جای عدد 30 عددی بزرگتر مثلا 1000 را قرار می دهیم.

همچنین می توانیم برای تغییر حداکثر سایز header درخواست به 4000 بایت، خط زیر را به فایل کانفیگ سرور یا virtual host اضافه کنیم. ( به صورت پیشفرض 8190 بایت است)

LimitRequestFieldSize 4000

و در نهایت وب سرور را ری استارت می دهیم.

به غیر از این مورد که از سمت سرور باید بررسی شود سایر موارد از سمت کلاینت است و چنانچه مشکلی از بابت تنظیمات اشاره شده در سرور وجود نداشته باشد باید کاربر موارد زیر را مورد بررسی قرار دهد.

2 – پاک کردن کش مرورگر

ممکن است اروری که با آن مواجه شده اید از کش شدن مرورگر باشد. در حالت می توانید با استفاده از این آموزش کش را پاک کنید و سپس سایت را بررسی کنید.

3 – حذف آپدیت های اخیر سیستم عامل

چنانچه بعد از بروزرسانی سیستم عامل با این مشکل مواجه شده اید باید آن را به نسخه قبل بازگردانید و سپس سایت را مورد ارزیابی قرار دهید.

4 – خاموش کردن فایروال

چنانچه این ارور ادامه دار باشد و رفع نشود برای بررسی علت موضوع می توانید فایروال سرور را به صورت موقت غیر فعال کنید و چنانچه مشکل رفع شد باید تنظیمات فایروال را مورد بررسی قرار دهید.

5 – فایل htaccess

کدهای اشتباه در فایل htaccess که وظیفه بازنویسی تنظیمات اعمالی وب سرور را بر عهده دارند نیز می تواند از عوامل بروز این ارور باشد. لذا با دقت کدهای قرار گرفته شده در این فایل را بررسی کنید.

امیدواریم این آموزش مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

5/5 - (13 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[bws_google_captcha]