امروز ۰۷ - اردیبهشت - ۰۳
دقیقه مطالعه

آموزش رفع ارور 429 too many requests

آموزش رفع ارور 429 too many requests
18 - آذر - 1400

ارور 429 یا همان too many requests که به معنای درخواست های بسیار زیاد می باشد یکی از ارورهای سمت کلاینت است که ممکن است به هنگام بارگزاری سایت ها با آن مواجه شده باشید. همانطور که از نام آن مشخص است در صورتی که درخواست های ارسالی توسط کاربر به سمت سرور زیاد باشد پاسخی که دریافت می شود ممکن است به صورت ارورهایی باشد که در سیستم مدیریت محتوای وردپرس عموما به صورت too many requests همراه خواهد بود.

می توان علت وقوع این ارور را در قالب یک حمله DDOS به سایت هم تعبیر کرد، به این صورت که درخواست های بسیار زیادی به سمت سرور سرازیر می شود و در صورت عدم وجود سیستم های محافظتی مانند فایروال و نبود منابع کافی برای پاسخ دهی مناسب، سایت از دسترس خارج می شود.

اما همیشه علت بروز این ارور از حملات نیست، بلکه می تواند از نصب افزونه ها و ناسازگاری آنها نیز باشد.

با ما همراه باشید.

وب سرور های مختلف، سیستم های عامل و مرورگرها شیوه نمایش گوناگونی برای نمایش ارورها دارند. ارور 429 نیز به شکل های مختلفی نمایان خواهد شد که انواع متداول آن به شرح زیر است :

429 Error

Error 429 (Too Many Requests)

429 Too Many Requests

Too Many Requests

HTTP 429

برای رفع ارور 429 در سیستم مدیریت محتوای وردپرس عموما باید دو مورد بررسی شود.

1 – بررسی افزونه ها

چنانچه با این ارور مواجه شده اید، افزونه ها را غیر فعال کنید و سایت را مجددا بارگزاری کنید. اگر ارور برطرف شد، پس مشکل از افزونه بوده است.

برای غیر فعال سازی افزونه ها ابتدا با استفاده از این آموزش وارد سی پنل شوید. سپس به مسیر نصب افزونه ها بروید.

افزونه ها عموما در مسیر wp-content/plugins هستند. پوشه را تغییر نام دهید و سپس سایت را مجددا بارگزاری کنید.

اگر سایت بدون مشکل باز شد، نام پوشه را به حالت قبل بازگردانید و این بار تک به تک پوشه هر افزونه را تغییر نام دهید تا در نهایت افزونه ای که باعث ایجاد این مشکل شده است را پیدا کنید.

در ادامه می توانید آن را بروز رسانی کرده یا از افزونه ای مشابه استفاده کنید.

2 – بررسی قالب

به عنوان گام بعدی باید قالب را بررسی کنید.

به مسیر wp-content/themes از هاست مراجعه کنید و پوشه ای که مربوط به قالب فعلی سایت است را تغییر نام دهید تا وردپرس به صورت قالب پیشفرض بارگزاری شود. البته باید قالب پیشفرض در پوشه themes وجود داشته باشد و آن را حذف نکرده باشید.

اگر با انجام این کار ارور سایت رفع شد، معلوم می شود که مشکل از قالب و ناسازگاری آن بوده است و در صورتی که به همین قالب نیاز دارید بهتر است با پشتیبانی قالب تماس گرفته و موضوع را مطرح کنید.

در سایر موارد عموما ارور too many requests 429 به صورت موقت ظاهر شده است و چنانچه در زمان دیگری سایت را بررسی کنید مشکل رفع می شود و می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

امیدواریم این آموزش مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

5/5 - (6 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[bws_google_captcha]