دقیقه مطالعه

آموزش رفع ارور 508 Loop Detected

آموزش رفع ارور 508 Loop Detected
23 - آذر - 1400

هیچ صاحب کسب و کار آنلاینی دوست ندارد که در وب سایت خود با خطا مواجه شود. صرف نظر از اینکه کد آن خطا چه چیزی باشد همه آنها نشان دهنده یک مشکل در سرور یا کلاینت هستند. ارورهای سمت کلاینت به صورت 4xx و ارور های سمت سرور به صورت 5xx هستند.

ارور 508 Loop Detected یکی از ارورهای سمت سرور است و می تواند وب سایت شما را غیر قابل دسترسی سازد.

در این آموزش می خواهیم ارور 508 و موارد احتمالی بروز آن را بررسی کنیم.

با ما همراه باشید.

خطای 508 Loop Detected توسط یک اسکریپت حلقه ایجاد می شود. اگر در صفحه سایت یک اسکریپت حلقه داشته باشید که شامل یک URL خارجی باشد ممکن است مرورگر به صورت پیوسته و مداوم سعی کند URL خارجی را بارگیری کند و در نتیحه ارور 508 بازگردانده می شود.

البته ممکن است به دلیل استفاده نادرست از تغییر مسیرهای 301 و 302 با ارور too many redirects نیز مواجه شوید.

رفع ارور 508 نسبتا آسان است. در این مقاله چند روش رایج را برای رفع این خطا و راه اندازی مجدد سایت بررسی خواهیم کرد.

1 – بارگزاری مجدد صفحه

اولین گام در مواجه با این ارور بارگزاری مجدد سایت است. لذا با استفاده از کلیدهای Ctrl + F5 یا Ctrl + Shift + R صفحه را رفرش کنید تا کش را دور بریزد.

2 – بررسی افزونه های کش

چنانچه از افزونه های کش در سایت استفاده می کنید به خصوص در سایت های وردپرسی، به تنظیمات آنها بروید و حافظه پنهان را پاک کنید.

همچنین اگر از cdn هایی مانند کلادفلر استفاده می کنید از قسمت Cache Purge اقدام به انجام این کار کنید.

3 – بررسی فایل htaccess

اگر دو نکته بالا به رفع ارور 508 Loop Detected کمکی نکرد باید فایل htaccess را بررسی کنید که نیاز به یک کلاینت FTP و یک ویرایشگر کد و یا پنل مدیریت وب نیاز دارید.

هنگامی که فایل htaccess را باز کردید، باید تمام خطوط را مرور کنید به خصوص اگر از لینک های relative استفاده می کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ یک از لینک ها بازگشتی نیستند. اگر از افزونه ای مانند ریدایرکت 301 استفاده می کنید باید همین کار را انجام دهید. به تنظیمات افزونه بروید و اطمینان حاصل کنید که همه URL ها یکسان هستند.

4 – تماس با شرکت میزبانی

چنانچه مشکل رفع نشد و همچنان با ارور مواجه بودید بهتر است با شرکت پشتیبانی وب سایت خود تماس بگیرید و موضوع را مطرح کنید. ممکن است آنها بتوانند به شما در رفع این خطا کمک کنند.

امیدواریم این آموزش مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

5/5 - (6 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[bws_google_captcha]