آموزش رفع ارور connection time out در وردپرس

آموزش رفع ارور connection time out در وردپرس
16 - اسفند - 1399

ارور connection time out یکی از خطاهایی است که ممکن است سایت های وردپرسی پربازدید با آن مواجه شوند. برای رفع آن باید موارد مختلفی را بررسی کرد که در این آموزش به چند دلیل عمده اشاره خواهیم کرد.

1 – نصب افزونه جدید یا بروز رسانی آن

یکی از دلایل رایج این ارور، تداخل یک افزونه با فایل های سایت می باشد. برای بررسی این موضوع چنانچه افزونه جدیدی نصب شده است باید آن را غیرفعال کرد. در غیر این صورت باید همه افزونه ها را غیر فعال کرد و در ادامه، تک به تک آن ها را فعال کرد تا افزونه ای که باعث اختلال شده است پیدا شود. برای انجام این موارد می توان از پیشخوان وردپرس اقدام شود، اما چنانچه دسترسی به آن وجود ندارد باید از پنل مدیریت هاست، افزونه های موجود در پوشه Plugins را تغییر نام داد.

2 – عدم حافظه کافی در فایل wp-config.php

یکی دیگر از مواردی که ممکن است شما را با این ارور وردپرس مواجه کند، عدم حافظه کافی در فایل wp-config.php است. برای برطرف کردن این موضوع باید از پنل مدیریت هاست، کد زیر به این فایل اضافه شود.
define('WP_MEMORY_LIMIT', '256M');

3 – زمان اجرا شدن کدهای PHP در php.ini

مقدار زمانی که برای اجرای کدهای php تنظیم شده است نیز می تواند از عوامل وقوع این ارور باشد. با استفاده از این آموزش فایل htaccess را در public_html باز کرده و کد زیر را وارد می کنیم :
php_value max_execution_time 60

سپس فایل را ذخیره کرده و نتیجه را بررسی می کنیم.

روش دیگر این است که وارد پنل مدیریت هاست شویم و تغییرات لازم را اعمال کنیم. با استفاده از این آموزش وارد سی پنل می شویم. سپس از قسمت SOFTWARE وارد بخش MultiPHP INI Editor شده و بعد از انتخاب دامنه، از قسمت max_execution_time مقدار کادر مربوطه را بر روی عدد 60 تنظیم می کنیم.

4 – اختلالات بستر شبکه

پس از بررسی موارد بالا اگر همچنان این مشکل وجود داشت، چنانچه از سرویس های داخلی استفاده می کنید ممکن است به علت اختلالات بستر شبکه، هنگام اتصال افزونه به سورس های خارج از کشور، این ارتباط با اشکال مواجه شود و باید این موضوع را در ساعت های مختلف بررسی فرمایید تا مرتفع گردد.

امیدواریم این آموزش مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

4.7/5 - (22 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[bws_google_captcha]