امروز ۰۷ - اردیبهشت - ۰۳

آموزش فعال کردن reCAPTCHA در وردپرس

آموزش فعال کردن reCAPTCHA در وردپرس
25 - خرداد - 1400

یکی از راه هایی که با استفاده از آن می توان امنیت صفحات ورود، ثبت نام و فرم های نظرات را در سیستم مدیریت محتوای وردپرس افزایش داد استفاده از reCAPTCHA می باشد. ری‌کپچا یکی از سرویس های شرکت گوگل است که با هدف شناسایی انسان از ربات های مخرب در اینترنت و به منظور افزایش امنیت سرویس های آنلاین توسعه داده شده است. با استفاده از ری‌کپچا در وردپرس می توان تا حد خوبی از فعالیت ربات های ارسال کننده اسپم در بخش نظرات سایت جلوگیری کرد و امنیت صفحات لاگین را نیز افزایش داد. در این آموزش با فعال سازی reCAPTCHA در WordPress همراه ما باشید.

گام اول : فعال سازی reCAPTCHA

ابتدا وارد لینک زیر از سایت گوگل شوید.

https://www.google.com/recaptcha/about/

سپس به قسمت کنسول بروید.

در ادامه در اکانت جیمیل لاگین کنید و اگر از قبل ندارید یک اکانت جدید بسازید.

سپس در قسمت Label یک نام به دلخواه وارد کنید و در قسمت Domains نام دامنه یا دامنه های سایت را قرار دهید و مطابق تصویر زیر گزینه های لازم را تیک بزنید و در نهایت SUBMIT کنید.

سپس مقادیر SITE KEY و SECRET KEY را برای مراحل بعد کپی کرده و نزد خود نگه دارید.

گام دوم : فعال سازی و تنظیمات افزونه در وردپرس

وارد پیشخوان وردپرس شوید و از قسمت Plugins عبارت reCaptcha by BestWebSoft را جستجو کرده و پلاگین مربوطه را نصب و فعال کنید.

سپس وارد تنظیمات افزونه شوید و مقادیر site key و secret key را که در مراحل قبل یادداشت کرده بودید را در قسمت های مربوطه وارد کنید و مطابق تصویر زیر تیک کنار بخش هایی از سایت را که می خواهید reCAPTCHA در آن فعال شود را بزنید و تغییرات انجام شده را Save کنید.

برای نمونه در تصویر بالا ، reCAPTCHA برای فرم نظرات هم فعال شده است، در اینجا با مراجعه به یک قسمت از بخش ثبت نظر در سایت، مشاهده می شود که ری‌کپچا به آن اضافه شده است.

امیدواریم این آموزش مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

4/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[bws_google_captcha]