دقیقه مطالعه

بررسی کد وضعیت 506 Variant Also Negotiates

بررسی کد وضعیت 506 Variant Also Negotiates
30 - فروردین - 1401

در این آموزش می خواهیم به بررسی کد وضعیت 506 بپردازیم. در سری مقالات قبلی در خصوص کدهای وضعیت http مطالبی ارائه شده است که می توانید از این لینک مشاهده بفرمایید.

کد وضعیت 506 Variant Also Negotiates یکی از ارورهای سمت سرور است و عموما به دلیل کانفیگ و پیکربندی اشتباه سرور ایجاد می شود و در واقع به این صورت است که یک منبع negotiating ، به منبع دیگری اشاره می کند که نمایندگی (representation) ارائه نمی دهد، اما همچنان سعی در انجام مذاکره (negotiate) دارد.

برای مثال، یک منبع مذاکره (negotiating resource) می تواند به خودش اشاره کند یا یک redirection را تنظیم کند، و ارور 506 نیز در موقعیت های خاصی مانند این به وجود می آید.

استفاده یا عدم استفاده از این کد وضعیت هم بستگی دارد به اینکه آیا می خواهید از ویژگی مذاکره (negotiation feature) پشتیبانی داشته باشید یا خیر.

مشکل این ویژگی این است که هرگز از مرحله آزمایشی خارج نشده است و همچنین پذیرش بسیار کمی داشته است.

همچنین قبل از نهایی شدن HTTP/1.1 تعریف شده بود و عملا می توان آن را نادیده گرفت.

با این حال، چند مشکل را رفع می کند که در سیستم مذاکره محتوا (content-negotation) به خوبی حل نشده اند.


به عنوان مثال، امکان مذاکره در مورد ویژگی‌های دلخواه را فراهم می‌کند و راهی برای متعارف‌سازی نمایش‌های خاص ایجاد می‌کند.


در حال حاضر هنگامی که یک پروکسی نیاز به ایجاد ((کلید)) برای ذخیره یک نمایش دارد، فقط می تواند این کار را بر اساس هدر Vary انجام دهد.

لذا به این معنی است که هر گونه تغییر در هدر accept منجر به نمایش جدیدی در حافظه پنهان (cache) می شود، حتی اگر فقط چند نوع محتوای پشتیبانی شده وجود داشته باشد.

4.6/5 - (19 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[bws_google_captcha]