امروز ۳۰ - اردیبهشت - ۰۳

تفاوت هاست وردپرس با هاست معمولی

تفاوت هاست وردپرس با هاست معمولی
17 - اردیبهشت - 1403

وردپرس به دلیل سادگی در نصب، وجود افزونه‌ها، قالب‌های متنوع و پشتیبانی در دسترس همیشه بسیار مورد استقبال بوده‌است.
بسیاری از سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده ‌می‌کنند. زیرا وردپرس امکان شخصی‌سازی بالایی دارد.
وردپرس طیف وسیعی از کاربردها را مثل خبری، فروشگاهی، سرگرمی و … را دربر می‌گیرد.
وردپرس همیشه در حال بروزرسانی است و این امکان از طریق پیشخوان وردپرس در دسترس است.
قالب‌ها و افزونه‌های بسیاری برای کاربران وردپرس موجود است. این امکانات به صورت پولی و یا رایگان قابل دانلود هستند. همین‌طور برای پرداخت اینترنتی، افزونه درگاه پرداخت برای تمام درگاه‌ها موجود است.

در پارس‌وب‌سرور هاست‌های اشتراکی مختلفی با عنوان‌ها مانند هاست لینوکس ، هاست وردپرس، هاست پربازدید، هاست حرفه‌ای ، هاست لاراول، هاست پایتون‌/نودجی‌اس و هاست اختصاصی ارائه می‌شود.
لازم به ذکر است، همه هاست‌های ما بر پایه لینوکسی ارائه شده‌اند‌. یعنی بر روی سیستم عامل سرور که لینوکس است راه اندازی و set up شدند.

هاست‌های لینوکس پارس وب سرور

هاست‌های لینوکس معمولی حداقل منابع مورد نیاز برای راه اندازی وب سایت را دارند. هم‌چنین ارزان‌ترین سرویس هاست پارس وب سرور هستند. هاست‌های لینوکس در زمان ارتقا، فقط فضا و تعداد ادان دامنه افرایش پیدا می کند.

این هاست ها، دارای پلن‌های مختلفی هستند که شما با ارتقا به پلن‌های بالاتر ، فضای بیشتری به هاست شما اضافه می‌شود اما منابع هاست‌های لینوکسی در این سرویس تغییر نمی‌کند. یعنی همان یک گیگ رم و یک هسته cpu است.
از کاربرد‌های هاست‌ لینوکس معمولی:

  • سایت‌های ساده و با php
  • سایت های رزومه‌ای
  • سایت های وردپرسی ساده (که افزونه های خاصی نیاز ندارند)
  • وب‌سایت هایی که بازدید بالایی ندارند

همینطور این هاست ها برای شروع یادگیری کار با هاست، کدنویسی php، یادگیری نصب و کار کردن اولیه با وردپرس مناسب می باشد.
شما می توانید برای شروع، یکی از پلن های سرویس هاست معمولی لینوکس را انتخاب کنید و هر زمان نیاز بود با ارسال تیکت به بخش پشتیبانی، بعد از بررسی همکاران سرویس شما به سرویس های دیگر تبدیل شود.

هاست های وردپرسی پارس وب سرور

هاست‌های وردپرس یک سطح بالاتر از هاست های معمولی هستند و در پلن اول هاست وردپرسی، هاست دارای ۲ گیگ رم و دو هسته(cpu (gen 4 است که دو برابر میزان منابع در هاست لینوکسی است.
در پلن اول هاست وردپرسی شما می توانید وردپرس را نصب کنید و افزونه های بیشتری نسبت به هاست لینوکسی نصب کنید.
اغلب برای فروشگاه های اینترنتی از افزونه ووکامرس استفاده می شود که افزونه به نسبت سنگینی است و نیازمند منابع بالایی هست. همینطور افزونه های المنتور و المنتور پرو و یا سایر افزونه های صفحه ساز، نیاز به منابع بیشتری دارند تا پردازش هایی که در سمت سرور ایجاد می کنند را پاسخگو باشند.
همینطور اگر در وب سایت خود کندی مشاهده می کنید، می توانید با بررسی میزان مصرف منابع، مقدار مصرف cpu و رم را مشاهده کنید.

برای اینکه میزان مصرف منابع هاست را بررسی کنیم می توانید طبق این آموزش اقدام کنید: (بررسی میزان مصرف منابع در سی پنل)

یکی از خطاهای رایج در وب سایت های وردپرسی، خطای ۵۰۳ می باشد که یکی از دلایل آن، کمبود منابع مورد نیاز برای وب سایت است.
برخلاف هاست های لینوکس معمولی که منابع آن ثابت بود و با ارتقا تغییر نمی کرد، در هاست وردپرس شما می توانید با ارتقا به پلن های بالاتر ، علاوه بر اضافه شدن فضای هاست، مقدار رم و cpu هاست خود را نیز افزایش دهید.
منابع تخصیص داده‌شده به هاست خود را می توانید در این صفحه مشاهده کنید.

لیست جزئیات هاست وردپرس

در وب سایت های فروشگاهی که دارای بازدیدهای آنلاین همزمان بیشتری هستند و تعداد افزونه های بیشتری دارند، هاست وردپرس جوابگو نخواهد بود و باید سرویس فعلی به سرویس هاست پربازدید و یا حرفه ای تیدبل شود.
اگر وب سایت دارای بازدید کننده بالایی باشد و پلن آخر هاست حرفه ای جوابگو نباشد، وب سایت باید به سرویس هاست اختصاصی که منابع بسیار قدرتمندی دارد و در حقیقت یک سرور اختصاصی است که میزبان تعداد انگشت شمار وب سایت است منتقل شود.

شما با آموزش هایی که در این پست برای شما ارسال شد می توانید وضعیت وب سایت خود را بررسی کنید.
در صورت نیاز می توانید این کار را به همکاران ما بسپارید تا هاست و میزان مصرفی منابع شما را بررسی کنند و در صورت نیاز پلن مناسب برای وب سایت شما را پیشنهاد دهند.

3/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[bws_google_captcha]