امروز ۰۷ - اردیبهشت - ۰۳

تفاوت هاست وردپرس و هاست لینوکس معمولی

تفاوت هاست وردپرس و هاست لینوکس معمولی
10 - شهریور - 1399
تفاوت هاست وردپرس و لینوکس معمولی
تفاوت هاست وردپرس و لینوکس معمولی

سیستم وردپرس یکی از محبوبترین سیستم های مدیریت محتوای متن باز دنیا است که به دلیل منابع بسیار زیاد و راحتی استفاده بسیار مورد توجه همگان قرار گرفته . از این جهت خدمات خاص خود را طلب میکند . یکی از این خدمات هاست وردپرس است .اینکه چه تفاوتی بین هاست معمولی و هاست وردپرس هست برای خیلی ها سوال است . ما امروز در این مطلب به بررسی این موضوع می پردازیم .

ویژگیهای هاست مخصوص وردپرس

برای خرید هاست وردپرس باید به چه مواردی دقت کنیم :

کنترل پنل : در پارس وب سرور در تمامی پلن های قابل تهیه از کنترل پنل Cpanel استفاده می شود .
پهنای باند : در پارس وب سرور تمامی پلن ها دارای پهنای باند نامحدود می باشد .
محل سرور : در پارس وب سرور میتوانید محل سرور را ایران یا اروپا در نظر بگیرید .
سیستم عامل : سیستم عامل لینوکس Centos7
نوع هارد : در پارس وب سرور تمامی سرور ها اروپا از هارد NVME بهره می برند .
وب سرور : ما برای مشتریانمان از وب سرور لایت سپید استفاده میکنیم .
پشتیبانی : درصورتی که وردپرس شما به مشکلاتی رو به رو شود شاید خیلی از هاستینگ ها مسئولیتی در قبال خرابی سیستم شما قبول نکنند . اما در پارس وب سرور مواردی که نیاز به راهنمایی و حل آن داشته باشید بخش پشتیبانی ما می توانید این موارد را برای شما بررسی کرده و در صورت امکان برطرف نماید .

تفاوت هاست وردپرس و لینوکس

به طور خلاصه تفاوت هاست لینوکس و وردپرس را می توان در موارد زیر خلاصه کرد :

1- پیش‌بینی و فراهم کردن منابع بیشتر در سرور
2- خاص بودن کانفیگ سرور نسبت به هاست لینوکس رایج
3- آپگرید سریع‌تر سخت افزار سرور نسبت به سرورهای معمولی
4- ارائه کردن پکیج‌های مدیریت آسان وردپرس
5- استفاده از کش جهت افزایش سرعت
6- حل مشکلاتی احتمالی و نصب قالب ها
چندین مورد دیگر که میتواند تجربه بهتری ا برای راه اندازی یک سایت وردپرس به شما بدهد .

ساختار وردپرس و بهینه سازی سرور

وردپرس و بهینه سازی سرور

وردپرس به زبان PHP نوشته شده و از بانک اطلاعاتی MySQL بهره می برد .
به دلیل اینکه سیستم وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است بنابر این مداوم اطلاعات از بانک اطلاعاتی در حال دریافت یا ارسال هست ، لذا نیاز است که سرور هاست وردپرس هم از لحاظ سخت افزاری و هم از لحاظ نرم افزاری قدرتمند و بهینه باشد که البته ما در پارس وب سرور علاوه بر تامین سرور قدرتمند از سیستم های کش پیش رفته سمت سرور نیز استفاده می کنیم . این سیستم سرعت وب سایت شما را به شدت افزایش میدهد و کاربران میتوانند به صورت رایگان این قابلیت را دریافت کنند .

سایت‌های وردپرس مخصوصا اگر بازدید زیاد داشته باشند و یا محتوای زیادی در آنها اضافه شده باشد، از منابع سرور مثل رم و پردازنده بیشتر نسبت به سایت‌های معمولی استفاده می‌کنند. بنابراین هاست‌های مخصوص وردپرس باید از لحاظ منابع سرور و قدرت پردازنده و مقدار رم و ‌هارد دیسک مورد استفاده در سرور از قدرت بیشتری نسبت به سرورهای معمولی برخوردار باشند

شرکت هایی که بهترین هاست وردپرس را ارائه می کنند علاوه بر کیفیت سخت افزاری سرورها، همواره با مانیتور کردن منابعی که در سرور مورد استفاده قرار می‌گیرد، سعی می‌کنند که ثبات سرور را حفظ کنند و کارایی و لود و عملکرد سرور را در بالاترین حالت ممکن نگه دارند .

سایر مزایای هاست مخصوص وردپرس

مزایای هاست مخصوص وردپرس

از دیگر مباحثی که نیاز است شما در تفاوت‌های هاست وردپرس سریع و هاست لینوکس معمولی بدانید مساله امنیت است. در هاست‌های وردپرس احتمالا وصله‌های امنیتی مربوط به سیستم عامل‌ها به دلیل اهمیت بالای این سرورها زودتر و با وسواس بیشتری نصب می‌شوند، ولی باید توجه کنید که وردپرس به دلیل معروفیت همیشه از لحاظ امنیتی با چالش‌های زیادی روبرو است و این خود شما هستید که باید با نصب آخرین آپدیت‌های وردپرس و چک کردن امنیت پلاگین‌ها و نصب آخرین آپدیت‌های پلاگین‌ها و احتیاط بیشتر، وب سایت خود را امن نگه دارید . در سرورهای وردپرس به دلیل تخصیص منابع بیشتر به سایت شما سرعت انجام و نصب این آپدیت‌ها نسبت به سرورهای معمولی بیشتر است.

یکی از ویژگی های هاست وردپرس پرسرعت به بحث ارائه خدمات خاص به شما باز می گردد.   مثل خدمات SSL . البته ما در پارس وب سرور به تمامی کاربرانی که از خدمات میزبانی ما استفاده می کنند SSL رایگان ارائه می دهیم . همچنین ما وردپرس را برای شما رایگان نصب و کانفیگ میکنیم . در واقع این مورد یکی از تفاوت‌های هاست مخصوص وردپرس و هاست لینوکس معمولی است .

مجموعه پارس وب سرور این افتخار را دارد تا هاست وردپرس را با بهترین کانفیگ و بهینه سازی برای شما عزیزان آماده کند.

میزبانی این سرویس در سرور هایی با هارد Nvme به همراه پنل Cpanel و وب سرور LiteSpeed یک تجربه فوق العاده از کار کردن با وردپرس را برای شما به ارمغان می آورد.

4.8/5 - (5 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[bws_google_captcha]