امروز ۰۶ - اردیبهشت - ۰۳
دقیقه مطالعه

رضایت مشتریان، سرمایه اصلی شرکت ها

رضایت مشتریان، سرمایه اصلی شرکت ها
26 - آذر - 1399

تجربه خوب مشتری یکی از دارایی های اساسی هست که یک تجارت می تواند برای رشد و گسترش خود استفاده کند.

بنابراین طبیعی هست که مشاغل هر کاری که در توان آن ها باشد انجام دهند تا اطمینان حاصل کنند که مشتریانشان از روش های تعامل با شرکت رضایت دارند. به ویژه در سال های اخیر با رشد شبکه های اجتماعی شاهد آن هستیم که بازخورد مطالب و دستیابی به اطلاعات در شبکه های مجازی بستری مناسب برای رشد کسب و کار می باشند.

شبکه های اجتماعی واسطه ها را از میان برده اند و کاربر خیلی ساده و صریح می تواند تجربیات خود از کارکردن با شرکت شما را در معرض دید عموم قرار دهد تا کاربران دیگر هم از این نظرات استفاده کنند.
این خود نشان دهنده پتانسیل بالای این شبکه ها می باشد.

در شبکه مجازی شما به راحتی می توانید نظر کاربر را در پست ها بپرسید یا با طرح سوال و نظرسنجی هایی به راحتی با نظر ایده آل کاربر آشنا شوید.
این کار به شما هدف می دهد تا نقاط ضعف را عیب یابی کنید و در جهت بهبود آن تلاش کنید.

4 عامل موثر در رشد و پیشرفت با کمک شبکه های اجتماعی:

برای این که درک کاملی از شبکه های مجازی و ارزش آن داشته باشید بیایید به 4 عاملی بپردازیم که چطور این شبکه ها می توانند در جهت رشد و پیشرفت به ما کمک کنند.

1- بهبود محصولات و خدمات خود

بخش عمده ای از تجربه مشتری از شرکت شما میزان رضایت مشتری از محصولات یا خدماتی هست که ارائه می کنید. شما در هر دوره می توانید سرویس یا کالایی جدید را معرفی کنید و با برگزاری نظرسنجی در شبکه های اجتماعی نظر کاربران خود را پیرامون این سرویس و کالا پیگیر شوید. شاید تنها راه شناخت واقعی رضایت مردم از همین بازخورد ها باشد.

فرقی نمی کند که مشتری محصول شما را دوست داشته باشد یا از آن متنقر باشد!
اولین کاری که یقینا انجام می دهد این است که به شبکه مجازی بیاید و هیجان خود را از رضایت سرویس و یا ناامیدی خود را از سرویس با نظرات خود نشان دهد.
یافتن این اطلاعات و نکته برداری از آن ها می تواند به خوبی به شما سرمشق دهد که در چه مسیری هستید و چه اشتباهاتی داشته اید و مناطقی که نیاز به بهبود دارند بهبود ببخشید.

2- ایجاد احساس شنیده شدن در مشتریان

اگر مشتریان احساس کنند که شما به عنوان شرکتی که خدماتی به آن ها ارائه می کنید هیچ نظر و یا پیشنهادی را ارزیابی نمی کنید به طور یقین باعث تاثیر منفی آن ها بر کل تجربیاتی که تاکنون داشته اند خواهد شد.


این جا دقیقا همان جایی هست که شبکه های مجازی به کمک شما می آیند و علاوه بر اینکه نظرات کاربران را به شما انتقال می دهند بلکه کمک می کنند تا از آن ها تشکر کنید و این حس را ایجاد کنید که صدای آن ها را می شنوید و به طور موثر به نظرات آن ها پاسخ می دهید.

فراموش نکنید این کار می تواند در شرایط بحرانی مفید باشد وقتی هزاران نفر هر ثانیه در شبکه های اجتماعی هستند نظرات منفی می تواند با سرعت بالایی دست به دست شود و شما را وارد بحران کند
پس هرچقدر بیشتر به نظرات منفی پاسخ دهید می توانید این وضعیت را کنترل کنید و تلاش کنید تا نظر کاربران را به سود خود تغییر دهید.

3- بهبود وفاداری مشتری

مطالعات زیادی وجود دارد که ارتباط مستقیمی بین وفاداری مشتری و موفقیت در تجارت هست.
در واقع نکته اصلی تجربه خوب مشتری این است که اطمینان حاصل کنید مشتریان از چیزی که به آن ها پیشنهاد می کنید رضایت دارند و آن ها را به مشتریانی وفادار و راضی تبدیل کنید.این جایی است که جستجو در شبکه های اجتماعی می تواند یک بار دیگر ارزشمند باشد زیرا به شما کمک می کند با مشتریان خود تعامل بهتری داشته باشید و نیاز آن ها را درک کنید.

علاوه بر آن شخصی سازی روابط با کاربر در شبکه اجتماعی می تواند این احساس را به آن ها القا کند که شما برای آن ها ارزش قائل هستند و آن ها را فقط به دید یک منبع درآمد نگاه نمی کنید این اشتباهی است که اکثر شرکت های بزرگ انجام می دهند.
پس فراموش نکنید ارتباط بیشتر با مشتری می تواند آن ها را به مشتریانی وفادار تبدیل کند.

4- کمک به شما در تصمیم گیری

در انتها موفقیت شما در تجارت کاملا به دست مشتریان شماست.
به همین دلیل داشتن درک عمیق از نیاز ها و خواسته های آن ها باید در تصمیم گیری شما نقش اساسی داشته باشد
با توجه به این گفته ها بازخورد شبکه های اجتماعی بهترین راه برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز برای کسب اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری در زمینه کسب و کار است.

نتیجه گیری:

رسانه های اجتماعی از بسیاری جهات برای شرکت های مدرن یک نعمت بوده است.
به آن ها این امکان را می دهد تا مخاطبان بیشتری داشته باشند و استراتژی بازاریابی خود و همچنین بسیاری از اهداف دیگر را بهبود ببخشند اما در کنار همه این ها شاید به جرات بتوان گفت مهمترین فایده شبکه های اجتماعی بحث ارتباط مستقیم با مشتریان است.
دانستن چگونگی استفاده از اطلاعاتی که از طریق بازخورد شبکه های اجتماعی به دست می آورید با پیاده سازی هوشمندانه تجربیات مشتریان می تواند یکی از مهمترین دلیل کسب برتری شرکت شما نسبت به رقیبان باشد.

4.8/5 - (25 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[bws_google_captcha]