امروز ۰۶ - اردیبهشت - ۰۳
دقیقه مطالعه

رکورد MX یا Mail Exchange

رکورد MX یا Mail Exchange
05 - خرداد - 1400

ارسال یا دریافت ایمیل یکی از ویژگی های جذابی است که به سادگی در هاست های پارس وب سرور میسر شده است . اما ممکن است زمانی با این مشکل مواجه شده باشید که میتوانید با ایمیلی که در سی پنل ساخته اید ایمیل ارسال کنید اما قادر به دریافت ایمیل نیستید . در این زمان باید بررسی کنید که آیا به درستی MX رکورد زده اید یا خیر . به زبان ساده سرویس های ارسال کننده ایمیل برای اینکه بدانند ایمیلی را به دامنه شما ارسال کنند رکورد MX یا Mail Exchange را بررسی میکنند . پس اگر این رکورد وجود نداشته باشد دریافت ایمیل با مشکل مواجه است .

برای قرار دادن رکورد MX با ما همراه باشید .

ابتدا وارد سی پنل شوید و از بخش Domains بر روی گزینه Zone Editor کلیک کنید .

 

 

سپس نام دامنه را در قسمت سرچ وارد کنید یا از لیست پایین انتخاب کنید . رو به رو دامنه چند گزینه مشاهده میکنید . بر روی Manage کلیک کنید .

 

 

در صفحه جدیدی که برای شما نمایش داده میشود بر روی Add Record کلیک کرده و از منو Add MX Record را انتخاب کنید .

 

 

در قسمت Name ، نام دامنه را وارد کنید . در قسمت Priority الویت رکورد را مشخص کنید . در این قسمت باید عدد وارد کنید و هر چه عدد وارد شده کوچکتر باشد الویت آن بیشتر است . در قسمت Destination  نام دامنه را وارد کنید و در نهایت بر روی ADD RECORD کلیک کنید .

 

 

اگر مقادیر را به درستی وارد کرده باشید ، پیغام زیر برای شما نمایش داده میشود .

 

اگر مراحل بالا را به درستی اضافه کرده اید و همچنان ایمیل دریافت نمی کنید باید بررسی کنید که سایت شما بر روی ابر آروان یا کلودفلر قرار دارد یا خیر ، اگر چنین است باید ابر مربوط به رکورد mx را در ابرآروان یا کلودفلر خاموش کنید .

امیدوارم این آموزش مورد توجه شما قرار گرفته باشد .

 

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[bws_google_captcha]