امروز ۱۱ - اردیبهشت - ۰۳
دقیقه مطالعه

زبان برنامه نویسی Ruby روبی چیست؟

زبان برنامه نویسی Ruby روبی چیست؟
17 - شهریور - 1398

روبی یک زبان سطح بالا , پویا و شی گرا می باشد که در سال 1990 توسط ماتسوموتو در ژاپن نوشته شد.
ماتسوموتو در مورد ایده نوشتن روبی می گوید من دنبال یک زبان شی گرا و قدرتمند بودم من پرل را میشناختم و همچنین با پایتون هم آشنایی داشتم اما هیچکدام یک از این زبان ها به گونه ای نبود که من انتظار داشتم بنابراین خودم تصمیم به نوشتن یک زبان قدرتمند کردم و از این رو روبی شکل گرفت.
با توجه به استقبال خوبی که از روبی شد نسخه های متعددی از این زبان بلافاصله ویرایش می شد و به حالت انتشار در می آمد.

روبی چیست

فریمورک محبوب روبی:

1- روبی آن ریلز:

به جرات می توان گفت فریم ورک روبی آن ریلز محبوب ترین فریمورک روبی می باشد که شاید هنوز هم خیلی از برنامه نویسان فکر می کنند روبی و روبی آن ریلز در یک معنی به کار می روند و این نشان از فراگیر بودن آن دارد.

2-سیناترا:

یکی دیگر از فریمورک های روبی سیناترا می باشد که بسیار سبک تر از روبی آن ریلز می باشد و مسیر ها را مدیریت می کند سیناترا بر پایه ی معماری mvc نوشته شده است.

3-پادرینو:

فریمورک پادرینو نسبت به دو فریمورک دیگر شاید آنقدر ها هم پیشرفت نکرده است اما سبکی این فریم ورک در کنار help های کاربردی همواره باعث کمک فراوانی به توسعه دهندگان روبی می باشد شاید این فریمورک بخاطر استفاده از جنراتور که به پیشرفت برنامه کمک می کند باید همیشه توجه خاصی به آن داشت.

چرا Ruby:

آسان برای شروع:

در ابتدا روبی برای سرگرمی برنامه نویسی نوشته شده بود و از آن برای ساخت بازی استفاده می شد.
روبی ساده است و مانند زبان انگلیسی خوانده می شود و این کمک می کند برنامه نویسان مبتدی خوب آن را بفهمند و درک کنند.
علاوه بر آن با Ruby on Rails یک برنامه نویس مبتدی به سرعت می تواند نمونه های اولیه از آن را بسازد بنابراین بسیاری از کسانی که با روبی کار کرده اند آن را بسیار لذت بخش می دانند.

قابل انعطاف:

روبی به عنوان یک زبان پویا تایپ شده است و در مورد چگونگی ایجاد ویژگی ها قوانین سختی ندارد و به زبان گفتار بسیار نزدیک است.
شما با استفاده از روش های مختلف انعطاف پذیری بیشتری برای رفع مشکل خواهید داشت.
علاوه بر این روبی بخشش بیشتری نسبت به خطاها در مقایسه با زبان های دیگر دارید شما با روبی می توانید پروژه خود را کامپایل و اجرا کنید و بعد به بررسی و رفع خطا ها بپردازید.

جامعه:

قبل هر چیز اندازه اجتماع مهم است چون هرقدر زبانی گسترده و فراگیر باشد به همان اندازه شما می توانید از پشتیبانی و کمک سایر برنامه نویسان برخوردار شوید.
شاید عجیب باشد اما هم اکنون بیش از 600 زبان برنامه نویسی در دنیا قرار دارد بنابراین وقتی مبتدی هستید یادگیری از زبانی که همه گیر است یک نیاز مبرم به شمار می رود.
StackOverflow که سایت برنامه نویسی مطرح در دنیا می باشد و برای کسانی که تازه برنامه نویسی را شروع کرده اند بسیار می تواند جذاب باشد در این سایت از نظر زبان برنامه نویسی روبی چیزی نزدیک به 27 هزار دنبال کننده دارد که آن را تبدیل به نهمین زبان پرطرفدار دنیا کرده است.

شاید با ظهور نود جی اس ( NodeJS ) روبی کمی محبوبیت خود را از دست داد ولی با وجود فریمورک قدرتمندی مثل روبی آن ریلز که می توان به سرعت طرح هایی را ساخت همچنان هم روبی با قدرت در حال ادامه دادن است.
شاید بد نباشد که بدانید یادگیری روبی در سال 2015 22.2% رشد داشته است که خود گواهی براین ادعا است که روبی همچنان در کنار بهترین ها جا می گیرد.

خدمات ما برای روبی:

اگر یک برنامه نویس زبان روبی باشید حتما از دردسر های راه اندازی پروژه های روبی در سرور مجازی و هاست های بی کیفیت مطلع هستید
شرکت پارس وب سرور برای راحتی حال کاربران خود هاست Ruby را به مجموعه خود اضافه کرده است که در کنار سخت افزار های قدرتمندی مانند هارد هایی Nvme می تواند تجربه یک برنامه نویسی لذت بخش را برای شما بوجود آورد.
علاوه بر همه این گفته ها تیم پشتیبانی ما با ارائه کمک و راهنمایی در خصوص راه اندازی پروژه روبی می تواند به شما کمک شایانی کند.

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[bws_google_captcha]