امروز ۰۸ - اردیبهشت - ۰۳
دقیقه مطالعه

سایت چیست و چگونه آن را راه اندازی کنیم؟

سایت چیست و چگونه آن را راه اندازی کنیم؟
02 - اردیبهشت - 1398

سایت یا وب سایت یک صفحه یا مجموعه ای از صفحات هست که طیف زیادی از موضوعات مختلف یا یک موضوع واحد را در خود جای داده است. با توجه به دنیای امروز که عصر ارتباطات دیجیتال قلمداد می شود یکی از راه های خوب برای ارتباط جهان اینترنتی که پتانسیل بسیار بالایی دارد با کار یا حرفه ما می تواند یک وب سایت خوب باشد.البته یک سایت فقط مربوط به فعالیت های اقتصادی نیست کمااینکه حتما سایت هایی با عناوینی همچون دانلود موزیک و فیلم ,سرگرمی, ورزشی , خبری و حتی شخصی را دیده اید. ما در این مقاله سعی خواهیم کرد چگونه راه اندازی وب سایت را برای شما توضیح دهیم.

هر وب سایت دارای سه بخش است: هاست , دامنه و قالب که هرکدام تعریف های جداگانه ی مخصوص به خود را دارد.

دامنه:

همانطور که دردنیای ما هرکس اثرانگشت مخصوص به خود را دارد هر سایت هم یک نام و IP مشخص و منحصربه فرد دارد که بازدید کننده با نوشتن آن در مرورگر خود به سایت شما دسترسی پیدا میکند پس طبیعی هست دامنه هایی که قبلا توسط افراد زودتر ثبت شده باشند را نمی شود انتخاب کرد اینگونه می توان از میلیارد ها سایت موجود سایت شما را به راحتی پیدا کرد پس فقط نیاز است کاربر دامنه شما را بداند توصیه ما این است که سعی کنید نام دامنه را مطابق سایت خود انتخاب کنیم هرچه کوتاه تر و مختصرتر باشد راحت تر در خاطر می ماند. اگر قصد ثبت دامنه را دارید اینجا کلیک کنید.

هاست یا Host:


هاست که در انگلیسی دقیقا به همین نام Host نوشته می شود فضایی است که بر روی یک سرور به سایت شما تخصیص داده می شود. که می توانید اطلاعات,عکس ها و حتی فیلم ها را روی آن قرار داد و با دامنه ای که از قبل بر روی آن ست کرده اید سایت را بوجود آورد البته لازم به ذکر است که یک هاست علاوه براین موارد به شما این امکان را می دهد که برای خود ایمیل هم بسازید ولازم نباشد از گوگل, یاهو و یا شرکت هایی از این قبیل استفاده کنید.
خوب سوالی که پیش می آید این است که آیا سرورهای هاست شما تاثیری روی وب سایتان دارند؟
در جواب این پرسش باید گفت جدا از هاست ها که خود انواع مختلفی دارند. سرورها مهمترین تاثیر را روی کیفیت و سرعت هاست و به دنبال آن وب سایت شما دارند. فرض کنید نام یک سایت را در مرورگر خود وارد میکنید اگر وارد شدن به آن سایت طول بکشد یا قطع شود از حوصله بازدید کننده خارج است و قطعا ترجیح می دهد از سایت های مشابه دیدن کند شرکت ما به شما سرور های قدرمند خود را پیشنهاد می دهیم که با بالاترین سرعت و قطعی که به صفر میل میکند تجربه یک سایت فوق العاده داشته باشید.
اگر قصد خرید هاست را دارید اینجا کلیک کنید.

قالب یا شکل ظاهری:


مانند دکور و دیزاین محیط پیرامون ما یک وب سایت هم به یک شکل ظاهری خاص و زیبا متناسب با هدف شما نیاز دارد. که خود دارای بخش های متنوع و جذاب گرافیکی می باشد وقتی دامنه و هاست روی هم ست شدند قالبی که از قبل طراحی شده است روی آن قرار داده می شود که میتوانید صفحات زیبایی را بوجود بیاورید.
ساخت قالب یا طراحی آن شاید به جرات می توان گفت مهمترین قسمت یک سایت است که تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب دارد همانطور که وقتی وارد یک مکان خاصی می شویم با چیدمان و زیبایی وسایل ارتباط برقرار می کنیم یک بازدید کننده هم با طراحی سایت شما ارتباط برقرار می کند. و هرچه حرفه ای و زیباتر باشد تاثیر بهتری روی آن دارد.
البته قالب ها با توجه به نیاز های شما برای یک وبسایت طراحی می شوند که خود شامل چندین بخش مختلف است. که در مقالات بعدی حتما به آن خواهیم پرداخت.
احتمالا کمی سردرگم شده اید اما اصلا نگران نباشید ما طراحانی برای سایت شما داریم که می توانند یک قالب زیبا با توجه به نیازتان طراحی کنند که هر کاربری را به خود جذب می کند.
برای سفارش طراحی اینجا کلیک کنید.
حتما در مقالات بعدی راجع به انواع سرور, هاست و کاربرد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

5/5 - (2 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[bws_google_captcha]