امروز ۰۶ - اردیبهشت - ۰۳
دقیقه مطالعه

فوروارد ایمیل از یک ادرس به ادرس دیگر در سی پنل

فوروارد ایمیل از یک ادرس به ادرس دیگر در سی پنل
29 - اردیبهشت - 1400

در این آموزش قصد داریم یکی از ابزار بسیار مهم و کاربردی برای مدیریت ساده چندین ایمیل ، در سی پنل را خدمت شما ارائه کنیم . پس از این آموزش شما قادر خواهید بود که چندین ادرس ایمیل مربوط به بخش های مختلف سایت خود را به یک ایمیل متصل کنید ، و بسیار آسان تر آن ها را مدیریت کنید .

با ما همراه باشید.

ابتدا وارد سی پنل شوید . از قسمت EMAIL بر روی Forwarders کلیک کنید .

در صفحه جدیدی که برای شما باز میشود بر روی Add Forwarder کلیک کنید .
Add Forwarder برای زمانی است که شما میخواهید ایمیل هایی که به ادرس خاصی ارسال میشوند را به ایمیل دیگری فوروارد کنید برای درک بهتر به این مثال توجه کنید .
فرض کنید شما مدیر یک سایت بزرگ هستید و سایت شما بخش های مختلفی مانند تبلیغات ، فروش یا پشتیبانی دارد و کاربرانی هم دارید که از طریق ایمیل با شما در ارتباط هستند . بررسی تمام ایمیل های دریافتی و نظارت بر روی کارمندان شما کار دشواری است . شما میتوانید تنظیماتی انجام دهید که ایمیل هایی که به هر بخش ارسال میشود ، یک نسخه از آن به ایمیل شما ارسال شود تا بتوانید بر روی روند انجام کار نظارت داشته باشید .

برای این منظور در صفحه بعد بر روی Add Forwarder کلیک کنید .


در این صفحه شما باید مشخصات ایمیل مبدا و مقصد را وارد کنید ، برای درک بهتر با مثال جلو میرویم .
در این مثال قصد داریم که تمام ایمیل هایی که به ادرس ads@parswebserver.com ارسال میشوند را به ادرس manager@parswebserver.com منتقل کنیم .
در قسمت Address to Forward باید نام کاربری ایمیلی که ایمیل ها باید از ان فوروارد شوند را انتخاب کنیم . یعنی ads
در بخش مربوط به Domain باید نام دامنه ی مربوط به ادرس ایمیل ads را انتخاب کنیم .
Forward to Email Address در این قسمت باید ادرس ایمیلی که قرار است ایمیل ها به آن ارسال شوند را وارد کنیم یعنی manager@parswebserver.com
از گزینه Discard and send an error to the sender زمانی استفاده کنید قصد دارید به صورت پیشفرض پیامی برای ارسال کنندگان ایمیل به ادرس ads@parswebserver.com ارسال کنید . در این مثال با این مورد کاری نداریم .

برای تنظیمات بیشتر بر روی Advanced Options کلیک کنید .

با انتخاب گزینه Forward to a system account یک نسخه به ادرس ایمیل پیشفرض سی پنل ارسال میشود .
زمانی که ایمیلی به ادرس ads@parswebserver.com ارسال میشود شاید شما تمایل داشته باشید که ایمیلی در پاسخ به آن کاربر بفرستید و لیست قیمت ها را ارسال کنید . در قسمت Pipe to a Program ، شما باید ادرس اسکریپت یا قطعه کدی که ارسال قیمت را انجام میدهد را وارد کنید تا هر کاربری که به ایمیل ads@parswebserver.com ایمیلی ارسال کرد ، لیست قیمت برای او ارسال شود.
Discard (Not Recommended) این گزینه از طرف سیپنل توصیه نشده است و با انتخاب این گزینه هر ایمیلی که به ادرس ads@parswebserver.com ارسال شود ایمیل نادیده گرفته میشود و حذف میشود .

با انجام تنظیمات بالا میتوانید ایمیل ها را در یک صندوق دریافت و بسیار آسان تر مشاهده و مدیریت کنید . اما دقت داشته باشید اگر به ایمیل ها پاسخ دهید ادرس ایمیل شما نمایش داده میشود نه ادرس ایمیل دریافت کننده اصلی .

امیدوارم این آموزش مورد توجه شما قرار گرفته باشد .

Rate this post
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[bws_google_captcha]