امروز ۱۰ - اردیبهشت - ۰۳
دقیقه مطالعه

هاست و دامین چیست؟

هاست و دامین چیست؟
29 - خرداد - 1397

بسیاری از افرادی که به فکر راه اندازی وب سایت افتاده اند حداقل با این دو واژه برخورد میکنند. و این سوال پیش می آید که واقعا هاست و دامین چیست؟

 

هاست و دامین چیست؟ هاست و دامین چیست؟

 

هاست و دامین سرویس هایی هستند که ما برای راه اندازی وب سایت به آنها نیاز خواهید داشت. اما این سرویس ها چه هستند و هر کدام چه کاربری دارند؟

یک وب سایت بعد از طراحی توسط طراح یا خودمان باید در فضای مجازی به صورت 24 ساعته در دسترس دیگران قرار بگیرد ما برای انجام این کار نیاز به هاست داریم، هاست ها فضایی هستند روی هارد سرور ها که ما می توانیم محتویات وب سایت خود را روی آنها بارگذاری کرده و به نمایش عموم قرار بدهیم.

 

درباره هاست بیشتر بدانیم…

هاست به معنی میزبان یا فضایی است روی هارد سرور ها که به ما این امکان را میدهند که محتویات وب سایت خود را در آن نگهداری کرده و در صورت نیاز وب سایت ما را برای بازدید کننده ها نمایش میدهد.

اما شاید برای شما سوال باشد که سرور چیست؟ درواقع سرور همان کامپیوتر می باشد اما با سخت افزاری قوی تر و اینترنت پرسرعت که در 24 ساعت شبانه روز به کاربران یا کلاینت ها سرویس میدهد.

انتخاب هاست مناسب برای وب سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است یک هاست بد می تواند زحمات شما را برای پیشرفت یک وب سایت به هدر بدهد و خسارت زیادی را به شما وارد سازد، ما در مقاله راهنمای انتخاب هاست مناسب مواردی که باید برای خرید هاست و دامین دقت داشته باشید را خدمت شما ارائه کردیم.

 

درباره دامنه یا دامین بیشتر بدانیم…

دامنه یا دامین همان آدرس وب سایت خواهد بود که دارای انواع پسوند هایی از قبیل ir، com، net و غیره می باشد.

دامین برای راحتی کار بازدید کننده ها به وجود آمده است ما برای مشاهده وب سایت باید ادرس ای پی هاست آن وب سایت را بدانیم حفظ کردن آدرس ای پی بسیار مشکل بوده مخصوصا زمانی که تعداد وب سایت ها بیشتر باشد.

 

دامین با ذخیره کردن آدرس ای پی هاست در خود، ما را در مشاهده وب سایت یاری میکند، کاربر با وارد کردن آدرس دامنه به صورت مثال: google.com در مرورگر خود، این دامنه ما را به هاست مورد نظر هدایت میکند تا وب سایت برای ما قابل نمایش باشد.

 

سوالی که اکثر افراد برای دامنه دارند این است که تفاوت میان پسوند های مختلف دامین چیست؟ درپاسخ به این سوال باید خدمت شما عرض کنیم تفاوت خاصی میان اینها وجود ندارد و وبسایت شما هر دامنه ای یا هر پسوندی داشته باشد در تمامی نقاط دنیا در دسترس عموم قرار میگیرد و قابل مشاهده خواهد بود. معمولا اکثر وب سایت ها از دامنه های ir و com استفاده میکنند و هردو این را باهم دارند.

 

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[bws_google_captcha]