امروز ۰۷ - اردیبهشت - ۰۳
دقیقه مطالعه

آموزش رفع ارور 405 Method Not Allowed

آموزش رفع ارور 405 Method Not Allowed
14 - آذر - 1400

ارور 405 نشان دهنده این موضوع است که سرور متد http مورد استفاده مرورگر کاربر را نپذیرفته است و یکی از ارورهای سمت کلاینت به شمار می رود. به عبارتی این ارور نشان می دهد که مرورگر دسترسی به یکی از صفحات سایت را درخواست کرده است و وب سرور نیز این درخواست را تشخیص داده است اما متد به کار رفته را قبول نکرده است که در نتیجه کاربر قادر به مشاهده صفحه مورد نظر نخواهد بود و با ارور Method Not Allowed مواجه خواهد شد.

در این آموزش می خواهیم به دلایل عمده وقوع این ارور بپردازیم.

با ما همراه باشید.

وب سرور های مختلف، سیستم های عامل و مرورگرها شیوه نمایش گوناگونی برای نمایش ارورها دارند. ارور 405 نیز به شکل های مختلفی نمایان خواهد شد که انواع متداول آن به شرح زیر است :

HTTP Error 405 - Method Not Allowed

HTTP 405 Method Not Allowed

405 Not Allowed

Method Not Allowed

HTTP Error 405

علل اصلی ارور 405

بررسی URL

اولین مرحله در مواجه با این ارور، بررسی URL است که آیا درست تایپ شده است یا خیر. باید نگاه دقیقی به URL انداخت و از صحت کاراکترهای به کار رفته مطمئن شد.

در صورت وجود اشکال باید URL را اصلاح کرده و لینک درست را وارد کرد.

بررسی به روز رسانی های اخیر

یکی از مواردی که باید در مواجه با این ارور مورد بررسی قرار دهید، بروز رسانی های اخیر سایت می باشد. چنانچه بعد از انجام بروز رسانی این مشکل به وجود آمده است (به خصوص در سایت های وردپرسی) باید به فکر بازگشت به نسخه قبلی باشید یا از آخرین بکاپ سالم استفاده کنید.

بررسی افزونه ها

نصب افزونه های جدید که با سایت شما سازگار نباشند می توانند گاها باعث بروز این ارور شوند. در نتیجه چنانچه بعد از نصب افزونه جدید سایت شما با ارور 405 مواجه شده است باید آن افزونه را حذف کنید و نسبت به نصب سایر نسخه ها یا افزونه های مشابه اقدام کنید.

بررسی تغییرات دیتابیس

بروز تغییرات در دیتابیس و ایجاد مشکل برای آن، نیز می تواند در بعضی موارد منجر به ایجاد ارور 405 شود. در نتیجه چنانچه اخیرا با تغییر در دیتابیس با این مشکل مواجه شده اید باید نسبت به بررسی دیتابیس یا تعمیر آن اقدام کنید.

همچنین می توانید آخرین نسخه سالم دیتابیس را ایمپورت کنید.

بررسی تنظیمات وب سرور

تنظیمات نادرست وب سرور ممکن است باعث ایجاد این ارور شده باشد. لذا باید با دقت تنظیمات وب سرور را مورد بررسی قرار دهید.

همچنین اگر اخیرا کدهایی را در فایل htaccess قرار داده اید، آن را نیز مورد بازبینی قرار دهید و اگر مقدور است به صورت موقت غیر فعال کنید و سپس سایت را مجددا بارگزاری کنید.

بررسی لاگ ها و دیباگ اپلیکیشن

به عنوان گام نهایی می توانید لاگ ها را بررسی کنید و به دیباگ اپلیکیشن بپردازید و کدهای به کار رفته در آن را مورد بازبینی قرار دهید.

امیدواریم این آموزش مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

5/5 - (14 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[bws_google_captcha]

دیدگاه های این نوشته