امروز ۰۱ - اردیبهشت - ۰۳
دقیقه مطالعه

آموزش رفع خطای صفحه سفید وردپرس

آموزش رفع خطای صفحه سفید وردپرس
03 - اسفند - 1398

یکی از خطا های شایعی که در وردپرس وجود دارد صفحه سفید می باشد.
در این خطا وقتی دامنه را در مروگر باز می کنید با هیچ خطایی رو به رو نمی شوید و یک صفحه سفید را مشاهده خواهید کرد.

امروز در این آموزش قصد داریم نحوه حل این مشکل را خدمت شما ارائه دهیم.

قدم اول: غیر فعالسازی پلاگین ها

مهمترین علتی که این خطای صفحه سفید مشاهده می شود بخاطر پلاگین هایی است که جدیدا نصب شده یا دچار مشکل شده اند که بواسطه آن ها کل سیستم مدیریت محتوا دچار مشکلات فنی می شوند.

برای حل این موضوع ابتدا باید کل پلاگین ها را غیرفعال کنیم و تست کنیم آیا مشکل برطرف شده است یا خیر؟
در صورت رفع مشکل باید به نوبت تمام پلاگین ها غیرفعال شوند تا ببینیم کدام پلاگین سایت را دچار مشکل کرده است.
اگر به پیشخوان وردپرس در این صورت دسترسی ندارد می توانید از کنترل پنل هاست خود وارد محل نصب وردپرس شوید و از قسمت wp-content پوشه plugins را تغییر نام دهید تا کل پلاگین ها غیرفعال شوند.
بعد این که کل پلاگین ها غیرفعال شدند تست می کنیم صفحه سفید برطرف شده یا خیر اگر برطرف شده باشد دوباره پوشه پلاگین را به نام قبلی خود بر می گردانیم و وارد پوشه می شویم و این بار یکی یکی از پلاگین ها را تغییر نام می دهیم تا پلاگین مورد نظر را پیدا کنیم.

قدم دوم: نصب پوسته جدید

گاهی اوقات مشاهده می شود خطای صفحه سفید بخاطر نصب پوسته جدید سایت است که کل سیستم را دچار مشکل کرده است و این خطا را نمایان می کند برای اینکه متوجه شویم آیا این خطا به قالب سایت ربط دارد یا خیر مانند روش اول اگر به پیشخوان دسترسی ندارید وارد کنترل پنل هاست خود شوید و از پوشه wp-content اقدام به تغییر نام پوشه theme کنید و مجدد تست کنید خطا برطرف شده یا خیر.

قدم سوم: آپدیت وردپرس

اگر بعد از آپدیت وردپرس با این خطا رو به رو شدید بخاطر عدم ارتباط پوسته و پلاگین با نسخه جدید می باشد که باید مانند مراحل اول و دوم اقدام به تغییر نام پوشه پلاگین و قالب بپردازید و بررسی کنید آیا مشکل برطرف می شود یا خیر.

قدم آخر: عیب یابی سیستم

اگر روش های بالا را انجام دادید و به نتیجه نرسیدید در مرحله آخر باید وارد کنترل پنل هاست خود شوید و در پوشه ای که وردپرس را نصب کردید فایل wp-config.php را پیدا کرده و edit را بزنید.
کد زیر را در این فایل پیدا کنید و مقدار false را به ture تغییر دهید تا خطا ها را به شما نمایش دهید.

define( 'WP_DEBUG', false );

در این صورت تمام خطا را در سایت نمایش می دهد و بعد از بررسی و رفع این خطا ها می توانید دوباره عبارت False را جایگزین ture کنید.

شرکت پارس وب سرور با ارائه هاست وردپرس گام بزرگی را در زمینه رفع مشکلات و خطاهای وردپرس برداشته است و در هر ساعت از شبانه روز مشکلات سایت شما را با سرعت زیادی بررسی و رفع می کند.

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Warning: Array to string conversion in /home/parswebserver/public_html/wp-content/plugins/google-captcha/google-captcha.php on line 706
Array