دقیقه مطالعه

آموزش سفارش SSL

آموزش سفارش SSL
17 - خرداد - 1401

SSL یا همان Secure Sockets Layer یک پروتکل برای رمزنگاری ارتباطات می باشد که مرورگرها از آن برای امن سازی اطلاعات مبادله شده بین کاربر و سرور استفاده می کنند. چنانچه یک آدرس اینترنتی با https شروع شود و اروری در صفحه وجود نداشته باشد و علامت قفل کنار نام دامنه نیز اخطاری نداشته باشد، به معنای فعال بودن ssl و عدم وجود مشکل در رمزنگاری این ارتباط می باشد.

امروزه البته TLS (Transport Layer Security) جایگزین SSL شده است و صرفا از نام SSL به جهت آشنا بودن عمومی مخاطبان استفاده می شود.

فعال بودن SSL باعث افزایش امنیت سایت خواهد شود. زیرا ارتباط بین سرور و کاربر را رمزنگاری می کند و از شنود اطلاعات جلوگیری می کند. همچنین باعث افزایش اعتبار سایت نزد موتورهای جستجو می شود. امروزه فعال سازی SSL یک الزام برای سایت ها می باشد.

در تمام هاست های ارائه شده در پارس وب سرور SSL رایگان شرکت let’s encrypt قابل فعال سازی می باشد، اما از مدتی قبل این شرکت دیگر از دستگاه های موبایلی و ویندوزی قدیمی پشتیبانی نمی کند.

لذا ممکن است آن دسته از کاربران سایت ها که از دستگاه های قدیمی استفاده می کنند هنگام بازکردن سایت با ارور مواجه شوند.

برای رفع این مشکل، استفاده از لایسنس SSL راهگشا می باشد.

ما از دو شرکت معتبر Sectigo و Certum لایسنس ارائه می کنیم.

از این لینک می توانید تعرفه ها را مشاهده بفرمایید.

توجه به توضیحات زیر در خصوص لایسنس ها اکیدا توصیه می شود :

PositiveSSL DV : این لایسنس از دامنه ir پشتیبانی نمی کند و ایران را تحریم کرده است. لذا اگر از دامنه ir استفاده می کنید نمی توانید از این لایسنس استفاده کنید.

NationalSSL DV : این لایسنس برای دامنه های ملی و بین المللی مناسب است. نکته مهمی که در خصوص این لایسنس وجود دارد این است که فقط شامل یک دامنه می شود و ساب دامنه های آن را پوشش نمی دهد (به غیر از www). به عنوان مثال فقط دامنه parswebserver.com و www.parswebserver.com مشمول این لایسنس می شوند و اس اس ال سایر ساب دامنه ها را نمی توان با استفاده از همان لایسنس فعال کرد.

Multi Domain : در حال حاضر ارائه نمی شود (از دامنه ir نیز پشتیبانی نمی کند.)

Wildcard SSL : این لایسنس برای دامنه های ملی و بین المللی مناسب است و علاوه بر دامنه اصلی، ساب دامنه های آن را نیز پوشش می دهد و می توانید SSL ساب دامنه ها را تا یک مرتبه با استفاده از همان لایسنس فعال کنید.

برای مثال اگر دامنه اصلی parswebserver.com باشد، این لایسنس، SSL تمام ساب دامنه هایی که به صورت parswebserver.com.* باشد را پوشش می دهد ولی parswebserver.com.*.* را پوشش نمی دهد.

در زمان سفارش SSL چنانچه هاست شما از شرکت پارس وب سرور تهیه شده باشد، نصب و فعال سازی SSL توسط کارشناسان واحد پشتیبانی به صورت رایگان انجام می شود.

چنانچه هاست شما در شرکت دیگری وجود دارد می توانید همچنان SSL را از پارس وب سرور تهیه کنید، اما نصب و فعال سازی اس اس ال بر عهده همان شرکت می باشد. اما چنانچه بخواهید نصب SSL توسط کارشناسان واحد پشتیبانی پارس وب سرور انجام شود باید درخواست را در تیکت ارسال بفرمایید و بعد از بررسی، در صورتی که قابل انجام باشد و بعد از پرداخت فاکتور مربوطه، برای شما انجام خواهد شد.

برای سفارش SSL دامنه ای که هاست آن در شرکتی غیر از پارس وب سرور قرار دارد، وجود ایمیل با پیشوند webmaster برای دامنه مورد نظر الزامی می باشد و همچنین لازم است تا کد CSR یا همان Certificate Signing Request در تیکت ارسال شود.

امیدواریم این آموزش مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

4.9/5 - (30 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[bws_google_captcha]