امروز ۰۷ - اردیبهشت - ۰۳
دقیقه مطالعه

آیا IP اختصاصی بر سئو تاثیر دارد؟

آیا IP اختصاصی بر سئو تاثیر دارد؟
07 - اسفند - 1398

بعضی اوقات مشاوران سئو به کاربران خود توصیه می کنند حتما از ای پی اختصاصی استفاده کنند.
اما این مورد کاملا درست نیست که داشتن یک ای پی اختصاصی جایگاه شما را در موتور های جستوجو بهبود می بخشد
بیاید نگاه دقیق تری به این مورد بیاندازیم.

عملکرد و سرعت

مهمترین فاکتور که جایگاه شما در موتور های جستجو بهبود می بخشد سرعت وب سایت شما است.
گوگل رسما اعلام کرده است که سرعت یک سایت تاثیر مستقیم و شگرفی در جایگاه آن سایت در نتایج جستجو گوگل دارد.

اگر شما از یک سرور اشتراکی استفاده می کنید احتمالا از یک ای پی برای چندین وب سایت استفاده می شود که ممکن است بعضی از این سایت ها بار ترافیکی بالایی داشته باشند و در ساعات پیک بازدید باعث افت سرعت شما شوند و به تبع آن صدمه دیدن به سئو شما شوند اما این به این معنی نیست که داشتن یک ای پی اختصاصی سرعت سایت شما را بهبود می بخشد کمااینکه در این مورد بدترین شرایط ممکن را در نظر گرفته ایم .
عموما شرکت های هاستینگ سرور های خود را 24 ساعته مانیتورینگ می کنند و سایتی که مصرف بالایی داشته باشد را به سرور های مخصوص سایت های پربازدید انتقال می دهند.
ابزار ها و سایت های گوناگونی وجود دارد که به کمک آن ها می توانید سایت خود را آنالیز کنید و از مشکلاتی که سایت شما دارد آگاه شوید و تلاش کنید این موارد را حل کرده تا سرعت سایت شما ارتقا یابد.

نکته مهم دیگر برای افزایش سرعت یک سایت استفاده از هاست هایی هست که در سرور هایی با هارد nvme میزبانی می شوند هارد های نسل جدید چندین برابر قدرتمند تر از هاردهای پر سرعت ssd می باشند و این به تنهایی باعث می شود سرعت سایت شما به طرز چشم گیری افزایش یابد.
پس در ابتدای راه فراموش نکنید باید یک هاست خوب و قدرتمند انتخاب کنید.

امنیت

در سرور های اشتراکی همانطور که توضیح دادیم تعداد بالایی سایت در یک ای پی قرار می گیرند و وقتی یک سایت حاوی بدافزار یا مشکلات امنیتی باشد مرورگر یا سیستم های آنتی ویرویس کاربران پیغام می دهد که این سایت با خطراتی رو به رو است برای مثال ( ‘This site may harm your computer’ یا ‘The website ahead contains malware’).
سیستم های جدید مرورگر ها و آنتی ویرویس ها عموما ای پی یک سایت مخرب را در بلک لیست خود قرار می دهند که مشخصات وقتی سایت شما هم در همین ای پی باشد دچار مشکل خواهد شد.
در این جا داشتن یک ای پی اختصاصی مزیت می شود اما باز هم به این گونه نیست که همیشه دچار این مشکلات شوید و این ها موارد بسیار نادری هست.

گواهینامه امنیتی SSL

ssl ها ترافیک سایت شما را رمز گذاری می کنند.
این گواهینامه ها برای سایت هایی که اطلاعات شخصی کاربران را ذخیره می کنند یا سایت های فروشگاه آنلاین هستند بسیار ضروری می باشند.
تا چند سال پیش برای این که شما ssl را بر روی سایت خود فعال کنید نیاز بود حتما یک ای پی اختصاصی داشته باشید.

در نسل جدید مرورگر ها اگر سایت شما از پروتکل https استفاده نکند یک سایت ناامن تشخیص داده می شود که ضربه بزرگی را به اعتبار و ترافیک سایت شما وارد می کند.
اما امروزه با آمدن تکنولوژِی های جدید تر نیاز به داشتن یک ای پی اختصاصی برای فعال کردن این گواهینامه های امنیتی از بین رفته است و روی ای پی هایی که تعداد زیادی هم هاست وجود دارد به راحتی می توان این گواهینامه ها را فعال کرد

وب سایت های اسپم

وقتی در یک ای پی سایت های زیادی قرار دارد ممکن است بعضی از سایت های این ای پی به عنوان سایت های اسپمی شناسایی شود که از طرف گوگل با تنبیه شدیدی رو به رو خواهد شد.
اما لازم است این نکته را یادآوری کنیم که گوگل بسیار باهوش هست و می فهمد ممکن است این یک ای پی اشتراکی باشد پس تا جایی که سایت های اسپمی در کنار سایت های عادی مشغول فعالیت هستند هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد
نگرانی اصلی زمانی است که شما یک سایت عادی در کنار سایت های اسپمی باشید که در این صورت می تواند تاثیر مخربی روی سایت شما داشته باشند
همانطور که عرض کردیم شرکت های هاستینگ دائما سرور ها را بررسی می کنند و احتمال این اتفاق نزدیک به صفر است.

نتیجه:

همانطور که در این مقاله توضیح داده شد صرفا داشتن یک ای پی اختصاصی نمی تواند تاثیر شگرفی روی سئو سایت شما داشته باشد اما بهتر است از یک ای پی اختصاصی استفاده کنید
سایت خود را همیشه با ابزار google webmaster tools آنالیز کنید و مواردی که باعث بهبود یافتن سایت شما در نتایج گوگل می شود را اعمال کنید.
نکته آخر: در بحث بهبود یافتن سئو سایت شما ای پی اختصاصی آخرین موردی هست که باید نگران آن باشید.

مجموعه پارس وب سرور تمامی هاست های خود را روی سرور هایی با هارد nvme ارائه می دهد تا نهایت کیفیت و سرعت را داشته باشید.
ما با ارائه انواع هاست از جمله هاست وردپرس, هاست پربازدید و هاست حرفه ای به شما کمک می کنیم بهترین عملکرد را در موتور های جستجو داشته باشید.

5/5 - (3 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[bws_google_captcha]