امروز ۰۱ - اردیبهشت - ۰۳
دقیقه مطالعه

بررسی ارور 421 misdirected request

بررسی ارور 421 misdirected request
12 - دی - 1400

ارور 421 misdirected request که به معنای (درخواست هدایت نادرست) می باشد جز ارورهای سمت کلاینت دسته بندی می شود. هنگامی که یک گواهی نامه SSL توسط چندین وب سایت به اشتراک گذاشته شود، به علت ایجاد تداخل در ورودی virtual host ، مرورگر خطای 421 را نشان خواهد داد.

زمانی که یک گواهی نامه TLS در میان دامنه های زیادی به اشتراک گذاشته شود، این گواهی نامه یا به صورت wildcard است و یا چندین alternate names دارد. مرورگر هایی که از HTTP/2 استفاده می کنند، می توانند آن را تشخیص دهند و در نتیجه برای این هاست ها از کانکشنی که قبلا باز شده است دوباره استفاده می کنند.

اما هنگامی که چندین درخواست، برای چندین هاست، بر روی یک اتصال TLS وجود دارد، فرآیند renegotiation (مذاکره مجدد) غیر ممکن می شود و در سمت کلاینت باعث ایجاد ارور 421 misdirected request خواهد شد.

چگونه ارور 421 misdirected request را برطرف کنیم ؟

روش های رایجی که می توان برای رفع این مشکل استفاده کرد عبارتند از :

  • استفاده از SSL جداگانه برای هر دامنه
  • غیرفعال کردن redirection (تغییر مسیر) HTTPS
  • پاک کردن کش مرورگر

استفاده از SSL جداگانه برای هر دامنه

همانطور که قبلا اشاره شد، استفاده از یک گواهی نامه SSL در چندین دامنه معمولا باعث ایجاد ارور misdirected request می شود و زمانی نیز اتفاق می افتد که HTTP/2 سعی می کند تا مجددا از درخواست اتصال ایجاد شده استفاده کند.

بنابراین برای رفع این خطا، استفاده مجدد از اتصال (reuse of connection) توسط HTTP/2 باید متوقف شود. استفاده از SSL جداگانه برای هر دامنه، کمک خواهد کرد تا از استفاده مجدد از اتصال توسط HTTP/2 جلوگیری شود.

روش دیگر، انتقال هر دامنه به یک آدرس IP متفاوت است. با انجام این کار نیز از استفاده مجدد از اتصال توسط HTTP/2 جلوگیری می شود.

غیرفعال کردن redirection (تغییر مسیر) HTTPS

از آنجایی که این خطا پس از فعال کردن SSL روی چندین دامنه با یک گواهی نامه رخ می دهد، یک راه حل این است که ریدایرکت http به https را غیر فعال کرد.گر چه این راه حل توصیه نمی شود اما از آنجا که همه سایت ها دارای اطلاعات حساسی نمی باشند و گاها یک محتوای عمومی ساده دارند در چنین مواردی شاید برای آنها خرید گواهی نامه جداگانه به صرفه نباشد و در این حالت جلوگیری از ریدایرکت http به https می تواند راهگشا باشد.

پاک کردن کش مرورگر

گاهی اوقات، این ارور می تواند از کش مرورگر باشد. این امکان برای مرورگرها وجود دارد که پاسخ 421 را در حافظه پنهان، نگهداری کنند. بنابراین ایده بدی نیست که سعی کنید کش مرورگر را پاک کنید.

امیدواریم این آموزش مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

5/5 - (8 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Warning: Array to string conversion in /home/parswebserver/public_html/wp-content/plugins/google-captcha/google-captcha.php on line 706
Array