امروز ۰۸ - اردیبهشت - ۰۳
دقیقه مطالعه

تعرفه هاست میزبانی وب چگونه محاسبه می شود؟

تعرفه هاست میزبانی وب چگونه محاسبه می شود؟
22 - تیر - 1397

این سوال خیلی از وب مسترهای عزیز است که درواقع تعرفه هاست میزبانی وب چگونه محاسبه می شود؟ که ما در این مقاله می خواهیم درباره این موضوع بحث کنیم.

حتما به عنوان مدیر یک سایت یا یک وبمستر با سایت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ برخورد کرده اید و اولین موردی که برای شما سوال شده تعرفه های متفاوت در این وب سایت ها و شرکت های ارائه دهنده خدمات است.

تعرفه هاست
تعرفه هاست

اگر دقت کرده باشید تعرفه هاست در سایت های هاستینگ بسیار متفاوت است و انتخاب را برای شما سخت کرده است و این سوال برای شما پیش خواهد آمد که چرا اینقدر اختلاف قیمت وجود دارد.

تعرفه هاست بر اساس نوع آن:

در این مقاله بحث ما در مورد هاست لینوکس است و در مورد هاست ویندوز صحبت نمیکنیم و منظور از نوع هاست انواع آن در هاست لینوکس است.

یکی از تفاوت های تعرفه هاست ها نوع هاست می باشد که بر اساس آن قیمت ها متفاوت خواهد بود برای مثال انواع هاست ها در زیر ذکر زده شده است.

هاست اشتراکی: ارزان ترین هاست، هاست اشتراکی است که معمولا دارای منابع کمتری نسبت به انواع دیگر هاست ها است.

هاست پربازدید: این هاست برای سایت های با بازدید و مصرف منابع بالاتر است و این هاست ها محدودیت کمتری نسبت به هاست اشتراکی دارند و همچنین هزینه آن از هاست اشتراکی نیز بیشتر است.

هاست حرفه ای: این هاست در پارس وب سرور ارائه می شود که کیفیت بسیار بالایی نسبت به دو هاست بالا دارد و محدودیت آن نیز بسیار اندک است و همچنین هزینه آن از دو هاست بالا بسیار بیشتر است.

انواع دیگر: هاست های دیگری با عناوین دیگر نیز وجود دارد مثلا هاست وردپرس یا هاست سازمانی و غیره که همه این ها جز هاست های اشتراکی است که از طرف شرکت های هاستینگ نام گذاری می شود.

تفاوت تعرفه هاست ها با توجه به نوع آن در شرکت های هاستینگ مختلف:

این موضوع که هاست های هم نوع در شرکت های مختلف با قیمت های مختلف ارائه می شود یکی از بحث های اصلی این مقاله است  که در ادامه شرح داده خواهد شد.

دلیل تفاوت قیمت ها در شرکت های مختلف را می توان به موارد زیر نام برد.

1- دریافت میزان سود مورد انتظار در شرکت های مختلف:

یکی از دلیل ها برای اختلاف قیمت هاست ها می تواند انتظار میزان سود شرکت های مختلف از سرویس هایی که ارائه میدهند باشد برای مثال یک شرکت برای سرویسی که ارائه میدهد سود بسیار بیشتری نسبت به رقبای خود دریافت میکند اما شرکتی که تعرفه ارزانتری ارائه میدهد سطح انتظار کمتری داشته و به فروش بیشتر فکر میکند.

2- وجود هزینه های اولیه و هزینه های جاری:

یکی از دلیل های مهم هزینه های شرکت ارائه دهنده خدمات است برای مثال یک شرکتی که در تهران فعالیت میکند با مقایسه با شرکتی که در شهرستان است هزینه ی آن ها بسیار متفاوت است و همچنین نیرویی که شرکت های مختلف به کار میگیرند می تواند هزینه های بسیار متفاوتی از هم داشته باشند.

3- هزینه سرورها و نرم افزارهای موجود:

یکی از دلیل های دیگر هزینه سرورها و نرم افزارها است شاید یک سرویس دهنده با سروری ضعیف تر و ارزان تر اقدام به ارائه هاست میکند اما هم صنف های آن از سرورهای گران قیمت تر و قوی تری اقدام به ارائه سرویس میکنند و این امر برای نرم افزار نیز صادق است.

4- برند بودن شرکت هاستینگ:

همه ما این موضوع را میدانیم که خرید از برند ها همیشه هزینه بیشتری در بر دارد یک شرکتی که نام آن برند شده و مشتریان بسیار زیادی دارد معمولا هزینه سرویس های آن بسیار بیشتر از شرکت هایی است که کمتر نام آن ها را شنیده اید چون این شرکت ها به دنبال کسب مشتری های بیشتر هستند و برای همین سود خودشان را کم کرده و به دنبال مشتری های بیشتری هستند.

نکته: میزان کیفیت هاست رابطه مستقیمی با قیمت آن ندارد تجربه نشان داده هاست های با قیمت پایین تر می تواند کیفیت بهتری نسبت به هاست های گران تر داشته باشد، برای تشخیص کیفیت هاست ها فقط باید تجربه کنید و از شرکتی که می خواهید سرویس تهیه کنید سرویس مورد نظر خود را دریافت کرده و بعد از استفاده کیفیت آن برای شما مشخص خواهد شد که آیا جوابگوی نیاز شما هست یا خیر.

امیدوارم مفید واقع شده باشد.

5/5 - (3 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[bws_google_captcha]