دامنه اضافه چیست؟ تفاوت آن با پارک دامنه؟

دامنه اضافه چیست؟ تفاوت آن با پارک دامنه؟
19 - مهر - 1399

یکی از گزینه هایی که در تعرفه های انواع هاست وجود دارد قابلیت دامنه اضافه و پارک دامنه است.
کاربران گاهی در مفهوم این دو عبارت دچار تردید می شوند امروز می خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم.

دامنه اضافه چیست؟

دامنه اضافه چیست؟

دامنه اضافه یا Addon Domains قابلیتی هست که کاربر می تواند روی یک هاست سایت های مجزا از هم داشته باشد به گونه ای که این سایت ها هیچ ارتباطی باهم نداشته باشند.
به طور مثال اگر هاست شما دارای 2 دامنه اضافه باشد در واقع با دامنه اصلی خود سرویس شما می توانید سه سایت مجزا داشته باشید.
در ظاهر دامنه اضافه یک گزینه ایده آل برای سرویس می باشد که هزینه ها را کاهش می دهد و شما قادر به داشتن سایت های بیشتری روی یک هاست هستید اما معایبی هم دارد.

معایب دامنه اضافه:

در عمل کاربرانی که از تعداد بالای دامنه اضافه استفاده می کنند به مرور دچار مشکلاتی هم می شوند که اگر بخواهیم به طور خلاصه توضیح دهیم به این صورت خواهد بود.

1- افت کیفیت سرویس اصلی:

تمرکز چند سایت روی یک هاست باعث می شود منابع بیشتری در هاست مصرف شود.
وقتی سایت شما از نظر بازدید و افراد آنلاین پیشرفت کند شاهد آن خواهید بود که سرعت سایت و پردازش آن کاهش پیدا می کند.
البته این مورد با داشتن هاست های قدرتمند کمتر پیش می آید اما اگر هاست شما به گونه ای هست که منابع بالایی از نظر رم و سی پیو ندارد اضافه کردن دامنه اضافه نمی تواند تصمیم منطقی باشد.

2- مشکلات امنیتی احتمالی:

وقتی شما چند سایت را روی یک هاست قرار می دهید این ریسک را می پذیرید که اگر یک سایت هک شود بقیه سایت ها هم در خطر امنیتی قرار بگیرند.
این مشکل را در سایت هایی که از سیستم وردپرس استفاده می کنند زیاد مشاهده می کنیم. چون عموما کاربران موارد امنیتی وردپرس را اعمال نمی کنند و سایت آن ها به سادگی هک می شود و وقتی یک سایت در هاست هک شود در واقع سایت های دیگر هم دچار مشکل می شوند!
پس باید به این نکته دقت ویژه داشته باشید.

3- مشکل در ریستور بک آپ:

عموما هاست ها به طور منظم بک آپ گیری می شوند تا در صورت بروز هرگونه مشکل یا حذف شدن اطلاعات به راحتی کاربر بتواند محتویات سایت خود را بازگردانی کند.
اما یک مشکل که در هاست هایی که دامنه اضافه استفاده کردند وجود دارد این است که وقتی یکی از سایت ها دچار مشکل شود و شما بخواهید از گزینه ریستور بک آپ استفاده کنید در واقع تمام سایت ها ریستور می شود!
فرض کنید سایت اصلی شما تازه به روز رسانی شده است و وقتی بخواهید یکی دیگر از سایت ها که دچار مشکل شده است را ریستور کنید باید بپذیرید که سایت اصلی هم همراه با سایت دوم ریستور می شود.
پس ریستور بک آپ در این هاست ها با محدودیت هایی رو به رو می شوند.

پارک دامنه چیست:

پارک دامنه قابلیتی هست که شما می توانید یک سایت را با چندین دامنه در اختیار داشته باشید فرض کنید شما می خواهید روی سایت خود انواع پسوند دامنه را داشته باشید یعنی هم سایت با پسوند ir در دسترس باشد هم com و net در این صورت بحث پارک دامنه بوجود می آید.
البته پارک دامنه در تمام هاست های ما نامحدود هست و فرقی نمی کند شما چند دامنه را بخواهید روی یک سایت قرار دهید برای این مورد به طور کامل آزاد هستید.

برای اضافه کردن دامنه اضافه و پارک دامنه می توانید از این آموزش استفاده کنید:

اضافه کردن دامنه در سی پنل Cpanel

امیدواریم از این مقاله استفاده کرده باشید.

4.7/5 - (4 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Warning: Array to string conversion in /home/parswebserver/public_html/wp-content/plugins/google-captcha/google-captcha.php on line 706
Array