دقیقه مطالعه

رفع ارور 509 bandwidth limit exceeded

رفع ارور 509 bandwidth limit exceeded
28 - دی - 1400

کد وضعیت 509 bandwidth limit exceeded که به معنای مواجهه با محدودیت پهنای باند می باشد در دسته ارورهای سمت سرور طبقه بندی می شود. اگر با این ارور مواجه شده اید در واقع ترافیک مصرفی وب سایت شما از سقف تعیین شده فراتر رفته است.

برای جلوگیری از وقوع آن نیز باید همیشه مقداری از پهنای باند آزاد باشد، عموما با ارتقای طرح میزبانی به خصوص در سرورهای مجازی و اختصاصی می توانید پهنای باند بیشتری در اختیار داشته باشید و همچنین با کاهش حجم فایلها و فعال سازی کش می توانید در مصرف پهنای باند صرفه جویی کنید.

پهنای باند سرعت انتقال داده است. به عبارت دیگر، حداکثر میزان انتقال داده در یک مدت زمان مشخص است.

سرویس های میزبانی کوچکتر، عموما پهنای باند محدودی را نیز برای مدت زمانی تعیین شده، ارائه می دهند و این موضوع زمانی که ترافیک وب سایت شما افزایش یابد ایجاد مشکل خواهد کرد.

در چنین مواردی، کاربران سایت ممکن است با ارور bandwidth limit exceeded مواجه شوند و در صورت ادامه دار بودن، این رویداد باعث ریزش شدید در مخاطبان سرویس شما خواهد شد.

در اینجا چند روش ساده را برای جلوگیری از وقوع این ارور بررسی می کنیم :

1 – فعال سازی کش با استفاده از CDN

یکی از بهترین راه ها استفاده از CDN یا همان Content Delivery Network می باشد. معمولا با درخواست هر کاربر، مرورگر فایل های وب سایت را از سرور فراخوانی می کند و این باعث افزایش مصرف پهنای باند می شود.

فعال سازی کش در این موضوع به ما کمک خواهد کرد و CDN راه حل مناسبی خواهد بود.

در اینجا وقتی یک کاربر از وب سایت بازدید می کند، CDN محتوا را کش می کند. بنابراین زمانی که دوباره درخواست را ارسال می کند داده ها را می توان از حافظه پنهان بازیابی کرد و در نتیجه میزان پهنای باند مصرفی کاهش پیدا می کند.

برای مطالعه بیشتر در این خصوص می توانید به مقاله های ثبت سایت در کلادفلر و ابرآروان مراجعه بفرمایید.

2 – ارتقا پلن هاست

انتخاب پلن مناسب در سرویس های میزبانی، تاثیر زیادی در کیفیت سرویس خواهد داشت و عموما پلن های ارزان تر نیز پهنای باند کمتری دارند. در نتیجه چنانچه وب سایت شما پربازدید است بهتر است در انتخاب نوع و پلن هاست دقت بیشتری انجام شود.

البته تمام سرویس های میزبانی (هاست) ارائه شده در شرکت ((پارس وب سرور)) پهنای باند نامحدود دارند و از این نظر تفاوتی بین پلن ها وجود ندارد.

3 – مدیریت فایل های وب سایت

حجیم بودن فایل های وب سایت موجب افزایش مصرف پهنای باند نیز خواهند شد. در چنین شرایطی فشرده سازی فایل ها برای کاهش حجم آن ها پیشنهاد می شود.

از آنجایی که بخش زیادی از حجم سایت شامل تصاویر می شود، استفاده از ابزارهای بهینه سازی و فشرده سازی تصاویر می تواند کارآمد باشد.

4 – فعال سازی Hotlink Protection

یکی از مواردی که می تواند پهنای باند زیادی از سرویس شما را مصرف کند، استفاده سایر سایت ها از تصاویر، ویدئوها و محتوایی است که شما آنها را فراهم کرده و در سایت آپلود کرده اید. و در نتیجه حجم زیادی از ترافیک سرویس از همین طریق مصرف می شود.

برای جلوگیری از این وضعیت، می توانید از آموزش فعال سازی Hotlink Protection در سی پنل استفاده کنید که از این لینک قابل بررسی می باشد.

امیدواریم این آموزش مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

5/5 - (8 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Warning: Array to string conversion in /home/parswebserver/public_html/wp-content/plugins/google-captcha/google-captcha.php on line 706
Array