امروز ۰۴ - اردیبهشت - ۰۳
دقیقه مطالعه

سرور اختصاصی چیست و چه کاربردی دارد؟

سرور اختصاصی چیست و چه کاربردی دارد؟
10 - دی - 1399

یکی از اولین تصمیماتی که هنگام راه اندازی یک وب سایت یا یک استارت آپ باید بگیرید این است که چگونه میخواهید پروژه خود را در فضای وب در اختیار دیگران قرار دهید. اولین گزینه ای که عموما در دسترس است و هزینه بسیار پایینی دارد استفاده از یک هاست اشتراکی هست.

هاست ها بخاطر ارزان بودن و مدیریت ساده بسیار مورد استقبال قرار می گیرند.
اما فرض کنیم پروژه ای که شما قرار است راه اندازی کنید بسیار بزرگتر است و میزبان تعداد بالایی از کاربران خواهد بود. در این صورت آیا واقعا هاست می تواند نیاز های شما را برآورده کند؟!؟ قطعا خیر
در اینجا ما با نوع خاصی از سرویس ها مواجه می شویم به نام سرور های اختصاصی!

اما سرور اختصاصی چگونه به ما کمک می کند؟

در سرور اختصاصی یا Dedicated Server همانطور که از نام آن پیداست، تمام منابع سرور منحصرا در اختیار مالک آن قرار دارد و با هیچ سرویس گیرنده دیگری شریک نیست و این بزرگترین مزیت این نوع از سرورها می باشد.

وقتی نوبت به تصمیم گیری آگاهانه در مورد بهترین نوع سرور برای نیازهای شما می رسد، باید بودجه و نیازهای عملیاتی کسب و کار خود را در نظر بگیرید. برای مشاغل کوچکتر ، یک سرور مشترک هزینه ها را کاهش می دهد و نیاز به دانش فنی بالایی ندارد ، اما کنترل شما را محدود می سازد.

هزینه یک سرور اختصاصی بالاست و به دانش فنی بیشتری نیاز دارد. با این وجود ، این قابلیت را برای شما فراهم می سازد تا سرور را به روش خود اجرا کنید.
در نتیجه سایت شما توسط دیگران که در یک سرور مشترک میزبانی می شوند ، کند نخواهد شد.

اشتراک گذاری یک سرور به معنای اشتراک منابع سرور فیزیکی از جمله پهنای باند، حافظه و پردازش است.
اگر سایت دیگری که در سرور همان میزبانی می شود ، بازدید بسیار زیادی داشته باشد، ممکن است سرعت سایت شما را کاهش دهد. سرور اختصاصی راه حلی برای این مشکل است.

کاربری های زیر برای سرور اختصاصی پیشنهاد می شود :

  • سایت‌های پربازدید با ترافیک بالا
  • فروشگاه‌های اینترنتی پربازدید
  • سایت های اشتراک گذاری ویدئو
  • سایت‌های سازمانی و دولتی دارای اطلاعات مهم و دیتابیس های حجیم
  • راه اندازی سرویس های اینترنتی مختلف

شرکت پارس وب سرور اقدام به ارائه سرورهای اختصاصی قدرتمند، با کیفیت، امن و پایدار نموده است که می توانید به انتخاب سرویس های مد نظر خود در بین پلن های متنوع آن بپردازید.

4.6/5 - (65 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[bws_google_captcha]