دقیقه مطالعه

آموزش افزوده شدن slash در انتهای URL

آموزش افزوده شدن slash در انتهای URL
17 - تیر - 1400

یکی از مواردی که در بهینه سازی لینک های سایت ها به آن پرداخته می شود، وجود slash یا همان / در انتهای URL ها می باشد. این موضوع در بحث سئو و بارگزاری صفحه ها هم مورد توجه قرار می گیرد. در عموم موارد چنانچه در انتهای نام فایل ها slash را اضافه کنید با ارور 404 مواجه می شوید که نشان دهنده این است که درخواست بارگزاری این فایل به صورت نام یک پوشه (Folder) به سمت سرور (Server) رفته است و در نتیجه چنین پوشه ای پیدا نشده است، ولی اگر slash را در انتهای نام یک پوشه قرار دهید یا ندهید عموما در هر دو حالت محتوای آن را برای شما نشان می دهد و بحث هم بر سر همین نکته است که آیا بهتر است slash در انتهای URL ها باشد یا نباشد.

امروزه بیشتر URL ها به نام یک فایل یا پوشه اشاره نمی کنند، بلکه یک رکورد ذخیره شده در پایگاه داده (Database) هستند. نظرات زیادی وجود دارد که استفاده از اسلش پایانی (Trailing Slash) در URL ها باعث بهبود seo سایت خواهد شد. چنانچه در انتهای لینک های سایت شما slash وجود ندارد و علاقه مند هستید آن را به URL ها اضافه کنید با این آموزش همراه ما باشید.

ویرایش کدهای htaccess

ابتدا با استفاده از این آموزش وارد سی پنل شوید.

سپس به پوشه public_html بروید و فایل htaccess. را ویرایش کنید. اگر آن را مشاهده نمی کنید با استفاده از این آموزش، فایل های پنهان شده در هاست برای شما نمایان خواهند شد. در غیر این صورت یک فایل با همین نام ایجاد کنید.

دستورات زیر را وارد کنید :

<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteCond %{REQUEST_URI} /+[^\.]+$
RewriteRule ^(.+[^/])$ %{REQUEST_URI}/ [R=301,L]
</IfModule>

سپس تغییرات را ذخیره کنید.

در اینجا اسلش پایانی (Trailing Slash) به انتهای URL ها اضافه می شود.

امیدواریم این آموزش مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

برای مشاهده سایر آموزش های htaccess می توانید بر روی این لینک کلیک نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[bws_google_captcha]

دیدگاه های این نوشته

  • ندا منصوری گفت:

    سلام مشکل من اینه که لینک های من اسلش دارن ولی بدون اسلش هم بالا میاد،و الان صفحه من هم با اسلش و هم بدون اسلش ایندکس شده،قاعدتا وقتی لینک رو بدون اسلش وارد میکنیم باید با اسلش نشون بده اما برای من هردوش کار میکنه،لطفا راهنمایی بفرمایید چکار کنم لینک بدون اسلش بالا نیاد؟