امروز ۰۷ - اردیبهشت - ۰۳
دقیقه مطالعه

پایتون چرا محبوب است؟

پایتون چرا محبوب است؟
03 - مهر - 1399

پایتون یکی از زبان هایی هست که سال به سال شاهد رشد و محبوبیت باور نکردنی است. در سال 2017 Stackoverflow ( بزرگترین وبگاه پرسش و پاسخ در زمینه برنامه نویسی ) پیش بینی کرد تا سال 2020 پایتون تمام رقیبان خود را شکست می دهد زیرا به سریعترین زبان برنامه نویسی در جهان تبدیل شده است.

پایتون همچنین یکی از بهترین زبان برای یادگیری زبان ماشین می باشد.
ما قبلا در مقاله آشنایی با زبان پایتون Python کمی در مورد این زبان صبحت کردیم و جنگو و فلسک را به عنوان مطرح ترین فریم ورهای این زبان عنوان کردیم.
در این مقاله می خواهیم ده دلیل محبوبیت زبان python را بررسی کنیم.

رشد پرسش درباره پایتون در Stackoverflow طی سال های اخیر

10 دلیل محبوبیت پایتون:

در ادامه می خواهیم 10 دلیل اینکه پایتون چرا تا این اندازه محبوب و همه گیر شده است را برای شما بررسی کنیم.
قطعا علت محبوبیت پایتون بسیار بیشتر از مواردی هست که ذکر می شود اما در اینجا به مهمترین آن ها اشاره می کنیم.

1- راحت و آسان برای یادگیری

استفاده و یادگیری python برای مبتدیان بسیار ساده و فوق العاده هست. زبان پایتون یکی از در دسترس ترین زبان های برنامه نویسی موجود هست که اصلا قواعد پیچیده و دشوار ندارد و بسیار به زبان انسان نزدیک است و تاکید بر زبان طبیعی دارد.
به دلیل سهولت در یادگیری و استفاده ، کدهای پایتون به راحتی می توانند سریع تر از سایر زبان های برنامه نویسی نوشته و اجرا شوند.
هنگامی که Guido van Rossum در دهه 1980 زبان پایتون را می نوشت اطمینان داشت که این زبان را به صورت یک زبان عمومی مطرح کند. یکی از دلایل مطرح بودن این زبان ساده بودن در یادگیری هست حتی به گونه ای که توسط برنامه نویسان آماتور و تازه وارد هم به سادگی قابل فهم هست.

2- انجمن پایتون بالغ و پشتیبانی کننده

پایتون بیش از سی سال است که ساخته شده و برای هر زبان برنامه نویسی وقت کافی است که بتواند رشد کند و بالغ شود تا از هر برنامه نویس مبتدی تا حرفه ای را پشتیبانی کند.
اسناد و مدارک مدارک زیادی وجود دارد و راهنما و آموزش های ویدئوهای زیادی در سطح وب وجود دارد که هر برنامه نویسی در سطح مبتدی یا حرفه ای می تواند به آن ها مراجعه کند و سطح دانش خود را ارتقا بخشد.
اگر هر زبان برنامه نویسی فاقد پشتیبانی یا اسناد توسعه دهنده باشد رشد چندانی نخواهد داشت. اما پایتون چنین مشکلی ندارد چون سال ها هست که ایجاد شده و با قدرت پیشرفت کرده است.

انجمن توسعه دهندگان پایتون یکی از فوق العاده فعال ترین انجمن های زبان برنامه نویسی است.
این بدان معنی است که اگر کسی با زبان پایتون مشکلی داشته باشد ، می تواند از توسعه دهندگان در همه سطوح از مبتدی تا متخصص جامعه پشتیبانی فوری دریافت کند. کمک به موقع نقش مهمی در توسعه پروژه دارد که در غیر این صورت ممکن است باعث تأخیر شود.

پایتون

3- پشتیبانی شدن توسط حامیان مالی و شرکت های مشهور

زبان های برنامه نویسی وقتی اسپانسر شرکتی از آنها پشتیبانی کند سریع تر رشد می کنند. به عنوان مثال PHP توسط Facebook ، Java توسط Oracle و Sun ، Visual Basic و C # توسط مایکروسافت پشتیبانی می شود.
زبان برنامه نویسی پایتون به شدت توسط فیس بوک ، خدمات وب آمازون و به ویژه گوگل پشتیبانی می شود.
گوگل زبان پایتون را در سال 2006 پذیرفت و از آن زمان تاکنون برای بسیاری از برنامه ها و سیستم عامل ها از آن استفاده کرده است.
آنها حتی یک پورتال اختصاصی فقط برای پایتون ایجاد کرده اند. لیست ابزارها و اسناد پشتیبانی برای زبان پایتون در دنیای توسعه دهندگان همچنان در حال رشد است.

4- صدها کتابخانه و فریم ورک

به دلیل حمایت مالی شرکتی و جامعه حامی بزرگ پایتون، کتابخانه های بسیار خوبی دارد که می توانید با استفاده از آنها وقت و تلاش خود را در چرخه اولیه توسعه انتخاب کرده و صرفه جویی کنید.
همچنین بسیاری از خدمات رسانه های ابری وجود دارند که از طریق ابزارهایی مانند کتابخانه پشتیبانی چند پلتفرمی را ارائه می دهند ، که می تواند بسیار مفید باشد.

کتابخانه هایی با تمرکز خاص نیز مانند nltk برای پردازش زبان طبیعی یا یادگیری ناگهانی برای برنامه های ماشین در دسترس هستند.

چارچوب های بسیاری وجود دارد و کتابخانه هایی برای زبان python در دسترس هستند ، مانند:

matplotib برای رسم نمودارها و نمودارها

SciPy برای کاربردهای مهندسی ، علوم و ریاضیات

BeautifulSoup برای تجزیه HTML و XML

NumPy برای محاسبات علمی


جنگو برای توسعه وب سمت سرور

ما قبلا در مقاله مقایسه فریم‌ورک‌های Django و Flask کمی در مورد این فریم ورک و تفاوت های آن توضیح دادیم که می توانید مطالعه کنید.

5- تطبیق پذیری ، کارایی ، مطمئن و سرعت

پایتون

از هر توسعه دهنده پایتون سوال کنید آنها از صمیم قلب موافقت خواهند کرد که این زبان کارآمد ، قابل اعتماد و بسیار سریعتر از اکثر زبانهای مدرن است.
پایتون می تواند تقریباً در هر نوع محیطی مورد استفاده قرار گیرد، و صرف نظر از پلتفرمی که در آن کار می کند، با هر نوع مشکل کاهش عملکرد روبرو نخواهد شد.

یک نکته خوب دیگر در مورد کاربردی بودن زبان پایتون این است که می تواند در انواع مختلف محیط مانند برنامه های تلفن همراه، برنامه های دسکتاپ، توسعه وب، برنامه نویسی سخت افزار و موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرد.
تطبیق پذیری پایتون به دلیل کاربردهای زیاد ، استفاده از آن را جذابتر می کند.

6- داده های بزرگ ، یادگیری ماشین و رایانش ابری

رایانش ابری ، یادگیری ماشینی و داده های کلان از داغ ترین گرایشهای دنیای کامپیوتر در حال حاضر است که به بسیاری از سازمانها کمک می کند تا فرآیند ها و گردش کار خود را تغییر داده و بهبود بخشند.

زبان python بعد از زبان R دومین ابزار مورد استفاده برای علم داده و تجزیه و تحلیل است. بسیاری از بارهای پردازش داده در سازمان فقط از زبان پایتون تأمین می شوند.
بیشتر تحقیق و توسعه به دلیل کاربردهای فراوان آن از جمله سهولت در تجزیه و تحلیل و سازماندهی داده های قابل استفاده ، به زبان پایتون صورت می گیرد.

نه تنها این ، بلکه صدها کتابخانه پایتون هر روز در هزاران پروژه یادگیری ماشین استفاده می شود.

7- اولین زبان برای انتخاب

زبان پایتون به دلیل عمده تقاضا در بازار توسعه اولین انتخاب برای بسیاری از برنامه نویسان و دانشجویان است. دانشجویان و توسعه دهندگان همیشه منتظر یادگیری زبانی هستند که بسیار مورد تقاضا باشد. پایتون بدون شک داغ ترین کیک موجود در بازار است.

بسیاری از برنامه نویسان و دانشجویان علوم داده از زبان python برای پروژه های توسعه خود استفاده می کنند. یادگیری پایتون یکی از بخشهای مهم در دوره های صدور گواهینامه علوم داده است.

به این ترتیب ، زبان پایتون می تواند فرصت های شگفت انگیز شغلی زیادی را برای دانشجویان فراهم کند. به دلیل تنوع در کاربردهای پایتون ، فرد می تواند گزینه های شغلی مختلفی را دنبال کند و تک بعدی نخواهد ماند.

8- انعطاف پذیری بسیار بالا

زبان پایتون به قدری انعطاف پذیر است که به توسعه دهنده فرصت می دهد چیز جدیدی را امتحان کند. شخصی که در زبان پایتون تبحر دارد فقط در یک ساختار محدود نیست بلکه می تواند تلاش کند تا چیزی متفاوت از قبل بسازد.

پایتون توسعه دهندگان را در ایجاد هر نوع برنامه محدود نمی کند. این نوع آزادی و انعطاف پذیری فقط با یادگیری یک زبان در زبانهای برنامه نویسی دیگر وجود ندارد!

9- استفاده از پایتون در دانشگاه

اکنون زبان python به دلیل استفاده بی شمار در هوش مصنوعی ، یادگیری عمیق ، علوم داده و …
به عنوان زبان اصلی برنامه نویسی در مدارس و دانشگاه ها در خارج از ایران مورد استفاده قرار می گیرد. اکنون به بخشی اساسی از دنیای توسعه تبدیل شده است.

به این ترتیب ، توسعه دهندگان و برنامه نویسان پایتون بیشتر می شود و بنابراین رشد و محبوبیت خود را بیشتر گسترش می دهد.

10- اتوماسیون

این زبان می تواند در اتوماسیون کارها کمک زیادی کند زیرا ابزارها و ماژول های زیادی در دسترس است که باعث راحتی کارها می شود. باور نکردنی است که بدانید فرد می تواند به راحتی و فقط با استفاده از کدهای پایتون به سطح پیشرفته اتوماسیون برسد.

python همچنین بهترین تقویت کننده عملکرد در اتوماسیون تست نرم افزار است. تعجب خواهد کرد که چقدر زمان کمتری و تعداد کمی خط برای نوشتن کدهای ابزارهای اتوماسیون مورد نیاز است.

نتیجه گیری:

با این تفاسیر و دلایلی که ذکر شد شاید بتوان به راحتی نتیجه گرفت که چرا محبوبیت پایتون اینقدر زیاد شده است و توسعه دهندگان و مشتاقان این زبان هر روز بیشتر می شوند.
شرکت پارس وب سرور این افتخار را دارد که با ارائه هاست پایتون قدم مهمی را در کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان برای توسعه دهندگان پایتون برداشته است.
تا مدت ها توسعه دهندگان مجبور بودن که از سرور مجازی برای پایتون استفاده کنند که معایب خودش را داشت.
ما در مقاله 6 دلیل برای خرید هاست پایتون نسبت به سرور مجازی این موضوع را برای شما بررسی کردیم که می توانید مطالعه کنید
امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[bws_google_captcha]