آموزش رفع ارور فایل Pluggable.php در وردپرس

آموزش رفع ارور فایل Pluggable.php در وردپرس
29 - تیر - 1400

فایل Pluggable.php یکی از فایلهای اصلی هسته ی سیستم مدیریت محتوای وردپرس می باشد. ممکن است در قسمت های مختلف سایت یا پیشخوان وردپرس با ارورهایی مواجه شده باشید که در متن آن، به نام فایل Pluggable.php اشاره شده باشد. عموما با وقوع این ارورها عملکرد سایت و پیشخوان با اختلال همراه خواهد شد و قادر به انجام روال عادی کارهای مدیریتی نخواهید بود و همچنین بازدید از صفحات سایت هم با موانعی روبرو خواهد شد و بارگزاری به درستی انجام نمی شود. از آنجایی که فایل Pluggable.php از ضروریات CMS وردپرس است، باید از ویرایش آن اجتناب کنید و به دنبال علت وقوع ارور باشید، زیرا دستکاری در این فایل ممکن است باعث بروز مشکلات بیشتر برای سایت شما شود. در این آموزش با بررسی این ارور و روش رفع آن، همراه ما باشید.

این ارور عموما در مواردی مانند بروز رسانی وردپرس، نصب و بروز رسانی قالب، نصب و بروز رسانی افزونه و یا اعمال تغییرات در فایل function قالب وردپرس به وجود می آید و علت آن هم وجود ناسازگاری بین موارد ذکر شده با فایل pluggable.php می باشد.

برای مثال ارور زیر به فایل functions قالب اشاره دارد :

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/username/yoursite/wp-content/themes/themename/functions.php:1045) in /home/username/yoursite/wp-includes/pluggable.php on line 1180

و ارور زیر هم مربوط به پلاگین می باشد :

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/username/yoursite/wp-content/plugins/plugin-name/plugin-file.php:1073) in /home/username/yoursite/wp-includes/pluggable.php on line 1028

نکته :

چنانچه در متن این ارورها شما با عبارت Cannot modify header information مواجه شده اید، برای بررسی این ارور یا هشدار و رفع آن، می توانید به آموزشی که در ارتباط با همین موضوع در سایت ما قرار گرفته است از طریق این لینک مراجعه بفرمایید.

اگر با بررسی ارورها متوجه شده اید که مشکل از قالب است، با مراجعه به فایلی که ارور در آن فایل رخ داده است وجود عواملی مانند کاراکترهای اضافه یا فاصله را بررسی کنید. البته چنانچه با این موارد آشنایی ندارید، بهتر است از برنامه نویس سیستم یا پشتیبانی قالب بخواهید تا این کار را انجام دهند.

همچنین به عنوان یک راه حل می توانید قالب را غیرفعال کنید و نتیجه را بررسی کنید.

برای انجام این کار، ابتدا با استفاده از این آموزش وارد سی پنل هاست شوید.

سپس به محل نصب وردپرس بروید و از مسیر public_html/wp-content/themes قالب مربوطه را پیدا کنید و پوشه ی آن را تغییر نام دهید تا قالب پیشفرض وردپرس جایگزین شود.

همچنین اگر مشکل از افزونه بود، می توانید از مسیر public_html/wp-content/plugins افزونه مربوطه را غیر فعال کنید. برای انجام این کار کافی است تا نام پوشه ی آن را تغییر دهید.

با رفع شدن ارور، می توانید نسخه بروز شده ی افزونه مورد را نصب کنید و یا این که از یک افزونه مشابه استفاده کنید. زیرا آن افزونه باعث بروز اشکال در pluggable.php شده است.

امیدواریم این آموزش مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

Rate this post
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[bws_google_captcha]