امروز ۰۸ - اردیبهشت - ۰۳
دقیقه مطالعه

حمله ی DDoS چیست؟ + فیلم

حمله ی DDoS چیست؟ + فیلم
17 - اردیبهشت - 1398

یکی از شایع ترین حمله ها در دنیای اینترنت حمله ای موسوم به DDoS می باشد که سرور ها را تحت تاثیر قرار می دهد که باعث کندی یا قطعی کامل سرور می شود.

این نوع حمله با ارسال درخواست های کاذب بسیار زیاد در یک بازه زمانی کم مثلا چند هزار درخواست در ثانیه سبب می شود سرور قدرت پاسخگویی این حجم از درخواست را نداشته باشد و از کار بیفتد. یک مثال ساده در این زمینه زمانی است که هنگام اعلام نتایج کنکور سایت سازمان سنجش کند می شود و یا برای مدت زمان کوتاهی از دسترس خارج می شود این یک حمله عمدی نیست و توسط کاربران واقعی رخ می دهد اما فرقی با یک حمله عمدی از پیش تعیین شده ندارد.

DDoS چیست؟

DDoS مخفف Distributed Denial of Service می باشد که به منظور از کار انداختن یک سایت در نتیجه دشمنی با مدیر سایت یا یک سرور و شبکه مورد استفاده قرار می گیرد. حمله DDos که نوع پیشرفته تر از حمله های DoS می باشد.
حمله ی داس درخواست ها را از یک مکان ارسال می کند که عموما سرور با شناسایی ای پی درخواست ها را از آن مکان مسدود می کند و جلوی حمله را میگیرد اما در حمله DDoS عموما هکرها از مکان های مختلف با ای پی های گوناگون حمله می کنند که کار را برای سرور برای شناسایی سخت می کند.

حمله ی DDoS چیست؟

بات نت چیست؟

حملات DDoS با روش های مختلفی امکان پذیر می باشد اما جدیدترین روشی که هکرها استفاده می کنند بات نت می باشد در این روش شمایی که مشغول خوانندن این مقاله هم هستید ممکن است به طور ناخواسته بخشی از این حملات باشید به این صورت که ممکن است با نصب یک نرم افزارهای آلوده IP شما به دست هکرها می افتد و برای حمله ای گسترده مورد استفاده قرار می گیرد در حالیکه هیچ اطلاعی ندارید این موضوع باعث کندی سرعت اینترنت و کاهش ترافیک شما می شود. و به دلیل اینکه این نوع حمله گسترده ی وسیعی از IP ها را شامل می شود یکی از خطرناک ترین حملات DDoS می باشد که تشخیص و شناسایی آن بسیار دشوار است و هر سروری را دچار مشکل می کند.

حمله ی DDoS چیست؟

چگونه سیستم خود را در مقابل DDoS مقاوم کنیم؟

شما می توانید با سرویس Virtual Private Network هم وب سایت خود و هم سیستم خانگی خود را جهت جلوگیری از حملات DDoS و ورود ناخواسته به بات نت مقاوم کنید.
این سرویس با نصب یک نرم افزار روی سیستم کل داده های شما را رمزگذاری می کند و با مسیریابی آن ها در سرور های خود هم امنیت شما را بالاتر می برد و هک کردن شما بخاطر مخفی شدن ای پی تقریبا به صفر می رسد وقتی هم ای پی شما مخفی باشد از ورود شما به یک حمله DDoS جلوگیری می کند و دیگر نگرانی بابت حضور داشتن در یک حمله بات نت وجود ندارد.

بعضی از ارائه دهندگان این سرویس دارای سرور های ضد DDoS می باشند به این صورت که ابتدا IP ها را مورد بررسی و آنالیز قرار داده و سپس اجازه ورود را می دهند این کار در کمتر از کسری از ثانیه انجام می شود و تاثیری رو سرعت سرویس شما برای کاربر نمی گذارد.
وقتی این سرور ها با تقاضای زیاد و مشکوکلی از سراسر دنیا رو به رو می شوند این یعنی ترافیک ارسالی از سوی بات‌ های مخرب که برای حمله DDoS طراحی می‌شود انجام گرفته و دسترسی IP های ورودی را قطع می کنند و اینگونه از این حملات جلوگیری می کنند.

امروزه با استفاده از ابزار هایی مانند Rasskill و LowOrbit Ion Cannon اکثر افراد بدون داشتن دانش خاصی می توانند این حملات را اجرایی نمایند و کاربران را دچار سردرگمی و مشکل کنند. لازم به ذکر است اینگونه حملات در هر صورتی جرم به حساب می آید و با شخص خاطی برخورد قانونی می شود اگر سرویس هاست شما دچار افت سرعت شده است و احتمال این را می دهید که مورد حمله قرار گرفته اید آن را با شرکت میزبان هاست خود در میان بگذارید و از آن ها بخواهید دسترسی IP های غیرمجاز را برای شما قطع کنند هرچند که قبل از اینکه شما متوجه شوید احتمالا شرکت میزبان شما این کار را انجام خواهد داد چون این حملات باعث افت سرعت و قطعی کامل سرور ها می شود.

شرکت پارس وب سرور با داشتن سخت افزار هایی قدرتمند و نرم افزارهایی که برای جلوگیری از این حمله ها طراحی شده اند سرور های خود را مجهز کرده که تقریبا این حملات هیچ تاثیری خاصی بر روی سایت های کاربران ما نمی گذارد. پس اگر از این مشکلات خسته شدید ما سرویس های خود را به شما پیشنهاد می دهیم اگر در این زمینه سوالی دارید کارشناسان بخش فنی آماده پاسخگویی به آن می باشند.

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[bws_google_captcha]