دقیقه مطالعه

هاست NodeJs پارس وب سرور و مزیت‌های آن در مقایسه‌ با سرور

هاست NodeJs پارس وب سرور و مزیت‌های آن در مقایسه‌ با سرور
16 - تیر - 1400

شاید تا همین دو سال قبل یکی از مشکلات بزرگ‌ برنامه‌نویسان نود جی اس پیداکردن بستر مناسب برای راه‌اندازی پروژه‌های NodeJS بود ! پارس وب سرور با نگاهی دقیق و شناختن این ضعف هاست‌های نود جی اس را راه‌اندازی کرد؛ اما واقعا پیش‌ازآن، چه مشکلی دقیقا باعث می‌شد که برنامه‌نویسان این زبان دچار سردرگمی باشند؟

مشکل واضح بود: برنامه‌نویس باید سرور مجازی تهیه می‌کرد. سرور مجازی درکنار تمام مزایایش، معایب بزرگی هم داشت! چند نمونه از مشکلات سرور مجازی عبارت‌اند از:

  • مدیریت دشوار و کانفیگ پیچیده
  • تهیه لایسنس‌های مختلف برای مدیریت ساده و ارتقای امنیت
  • هزینه زیاد
  • نیاز به بک‌آپ‌گیری منظم
  • مانیتورینگ ۲۴ ساعته سرور و رفع مشکل احتمالی
  • دریافت هزینه مجزا از شرکت‌ها برای پشتیبانی از سرور

این‌ها برخی از مشکلاتی بود که کاربران زبان نود جی اس در مسیر پروژه‌های خود با آن دست‌به‌گریبان بودند که تمرکز اصلی را از سمت پروژه به‌سمت مباحث فرعی منحرف می‌کرد.

پیدایش هاست نود جی اس

هاست نود جی اس سرآغاز تحولی برای مدیرییت ساده‌تر و راحتی برنامه‌نویسان این زبان بود. اساس شکل‌گیری این هاست‌ها فراهم‌کردن زمینه مناسب برای رهایی از مشکلات متعدد سرور بوده است. در آغاز به کار این هاست‌ها، شاید برنامه‌نویسان این زبان اشتیاق چندانی برای بارگذاری پروژه‌های خود در بستر هاست نداشتند که دلیلش واضح بود: هر چیزی که در آن شناخت نباشد، ترسناک است.

با این‌حال، به‌مرور امروز با تلاش‌های فراوان در زمینه آشناکردن برنامه‌نویسان با این سرویس‌ها و ارائه هاست‌های آزمایشی رایگان و تهیه انواع ویدئوهای آموزشی، شاهد استقبال عمومی از این سرویس‌ها هستیم. برنامه‌نویس می‌داند که اگر پروژه خود را در چهارچوب هاست پیاده کند، با کاهش چشمگیر هزینه گ‌ها و مدیریت بسیار ساده‌تر روبه‌رو خواهد شد.

نقش مهم پارس وب سرور

شاید گفتن این جمله اغراق نباشد که هیچ شرکتی در ایران در ارائه هاست‌های نود جی اس با امکانات ویژه و خاص حتی نزدیک به پارس وب سرور نیست! شرکت پارس وب سرور از پیش‌گامان ارائه هاست‌های نود جی اس محسوب می‌شود که با شخصی‌سازی‌هایی که در آن‌ها انجام داده، کیفیت کار و سادگی استفاده از این سرویس را چند پله ارتقا بخشیده است. پارس وب سرور با منعطف‌کردن خود با نیاز کاربر و شناخت واقعی این نیازها با پاسخ مناسب کاری کرده است تا کاربران در ۹۵ درصد پروژه‌ها اصلا نیازی به سرور پیدا نکنند.

مزایای هاست نود جی اس پارس وب سرور از این‌ قرارند:

  • کدنویسی پنل اختصاصی Node js application برای راه‌اندازی ساده‌تر و نصب آسان نسخه‌های مختلف نود جی اس
  • ارائه دیتابیس مونگو دی بی با پنل اختصاصی برای اولین‌بار در سی پنل
  • دسترسی SSH و نصب کتابخانه‌ها و دستورهای NPM به‌طورکامل از سمت کاربر
  • ارائه سوکت در هاست
  • ارائه سی پنل برای مدیریت ساده‌تر سایت با api نود جی اس
  • قابلیت شخصی‌سازی سرویس برای دریافت منابع بیشتر و پروژه‌های بزرگ‌تر
  • راه‌اندازی پروژه‌های PHP و لاراول درکنار پروژه‌های نود جی اس
  • بک‌آپ‌گیری روزانه و هفتگی

آنچه گفته شد، بخشی از خدماتی بود که در هاست های نود جی اس به کاربران ارائه می‌شود.

سخن آخر

همان‌طورکه در مزایای هاست گفته شد، هاست نود جی اس با بهره‌گیری از کدنویسی‌های اختصاصی روند بارگذاری پروژه‌ها را بسیار ساده‌تر کرده است. پارس وب سرور با ارائه سوکت در این هاست که گام بلندی در پیشرفت این سرویس محسوب می‌شود، جای پای خود را در رتبه یک هاست نود جی اس تثبیت کرد. علاوه‌براین، با تهیه ویدئوهای آموزشی و مقالات مفید و جامع درکنار پشتیبانی رایگان برای راه‌اندازی پروژه‌ها به کاربران کمک کرده است تا خیلی ساده پروژه‌شان را در بستر اینترنت راه‌اندازی کنند.

پارس وب سرور با امکان آزمایش سه‌روزه رایگان این سرویس‌ها، به کاربران این تضمین را داده است که ابتدا از کیفیت و خدمات پارس وب سرور مطمئن و سپس به ادامه همکاری دلگرم شوند. درضمن، کاربران این گارانتی را دارند که هر وقت پروژه در هاست بارگذاری نشد، برای عودت هزینه در هر زمانی بدون کسر وجه اقدام کنند. تعهد ما به کاربر با تهیه سرویس شروع می‌شود و تا زمان ادامه همکاری، ادامه خواهد یافت.

این سرمشقی است که پارس وب سرور در دوازده سال سابقه حرفه‌ای خود به آن باور داشته است.

5/5 - (2 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[bws_google_captcha]