امروز ۰۷ - اردیبهشت - ۰۳

آموزش Logout کردن خودکار کاربران وردپرس

آموزش Logout کردن خودکار کاربران وردپرس
03 - تیر - 1400

یکی از مواردی که باعث افزایش امنیت سایت های وردپرسی می شود، Logout کردن خودکار کاربرانی است که بعد از زمان مشخصی، فعالیتی در سایت ندارند. به این صورت که ممکن است کاربران یا نویسندگان سایت بعد از اتمام فعالیت شان از حساب کاربری خود خارج نشوند و صفحه سایت همچنان باز باشد و در نتیجه این موضوع باعث سوء استفاده دیگران از حساب کاربری آنها شود. در این آموزش با نصب یک افزونه وردپرسی، تنظیماتی را برای خارج شدن خودکار کاربرانی که در وضعیت idle هستند انجام خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مراحل نصب و راه اندازی افزونه Inactive Logout :

ابتدا وارد پیشخوان وردپرس شوید. سپس از قسمت افزونه ها در کادر جستجو عبارت Inactive Logout را وارد کنید. مطابق تصویر زیر افزونه مربوطه مشاهده می شود. آن را نصب و فعال کنید.

سپس وارد تنظیمات افزونه شوید. در قسمت Basic Management می توانید شخصی سازی های لازم را انجام دهید.

از قسمت Idle Timeout می توانید مشخص کنید که بعد از گذشت زمان مشخصی بر حسب دقیقه، کاربرانی که فعالیتی در سایت ندارند، از حساب کاربری Logout می شوند.

از قسمت Idle Message Content می توانید متنی را که بعد از سپرسی شدن زمان Idle Timeout به کاربر نشان داده می شود را ویرایش کنید. این متن 10 ثانیه به صورت شمارش معکوس در صفحه نمایان می شود و اگر کاربر به آن واکنشی نشان ندهد، از حساب کاربری Logout خواهد شد.

بعد از ذخیره تنظیمات بالا، اگر کاربری 15 دقیقه در سایت غیر فعال باشد، با پیام زیر مواجه خواهد شد.

اگر می خواهید همزمان با خارج شدن از حساب، کاربران به یک آدرس مشخص ریدایرکت شوند، باید تیک کنار Enable Redirect را بزنید و از قسمت Custom URL Redirect آدرس مد نظر را وارد کرده و تغییرات انجام شده را ذخیره کنید.

تنظیمات انجام شده در موارد بالا، بر روی همه کاربران سایت اعمال می شود، ولی اگر مثلا می خواهید مدیران (Administrator) مشمول این محدودیت نشوند، وارد قسمت Role Based Timeout شوید و تیک کنار گزینه Multi-Role Timeout را بزنید. سپس از قسمت Enable Multi-User Feature گزینه Administrator را انتخاب کنید و در نهایت تیک زیر عبارت Disable Inactive Logout را بزنید و تغییرات را ذخیره کنید. همچنین می توانید از همین قسمت برای سایر گروه ها نیز محدودیت های زمانی دیگری را نیز تعیین یا لغو کنید.

امیدواریم این آموزش مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

Rate this post
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[bws_google_captcha]