امروز ۰۸ - اردیبهشت - ۰۳
دقیقه مطالعه

مقایسه هاست Nodejs پارس وب سرور با سرویس ابری Nodejs پارس وب سرور

مقایسه هاست Nodejs پارس وب سرور با سرویس ابری Nodejs پارس وب سرور
10 - مرداد - 1401

در این مقاله قصد داریم پیرامون هاست NodeJS و سکوی ابری پارس وب سرور صحبت کنیم که هرکدام چه مزایا و معایبی دارند!

تا قبل از اینکه پارس وب سرور شروع به راه اندازی هاست نو دجی اس کند سرور مجازی همیشه انتخاب اول برنامه نویس ها بوده است.

سرور مجازی در کنار سرعت خوبی که داشت اما دردسرهای فراوان هم داشت!
که به اختصار می توان به عدم بک آپ گیری , هزینه بالا , مانیتورینگ 24 ساعته , تخصص لازم برای حل مشکلات احتمالی اشاره کرد.

اما سرآغاز تحول در کار با این پلتفرم ارائه هاست نود جی اس توسط پارس وب سرور بود.

پارس وب سرور در ابتدا به کمک setup nodejs app که توسط کلادلینوکس ارائه می شد به کاربران خود کمک می کرد پروژه های خود را روی هاست راه اندازی کنند اما ضعف های این سیستم که شامل عدم نمایش لاگ , عدم اختصاص پورت به پروژه , عدم راه اندازی سوکت و عدم راه اندازی درست و حرفه ای nuxt و next بود باعث شد تیم توسعه پارس وب سرور اقدام به راه اندازی قابلیتی به نام nodejs application کنند.

اما این ویژگی چگونه جای پای پارس وب سرور را به عنوان بهترین شرکت ارائه کننده هاست نود جی اس در ایران تثبیت کرد؟


قابلیت Nodejs Application به برنامه نویس ها کمک کرد تا پروژه های نود جی اسی خود را به سادگی روی هاست ران کنند و به راحتی لاگ لحظه ای را مشاهده کنند!


با پورتی که سیستم به صورت اتوماتیک به آن ها می داد سوکت را هم فعال کنند و با راه اندازی متفاوت در صورت قطع شدن پروژه اتوماتیک مجدد ران شود! و هزینه پایین این هاست ها یکی دیگر از نقاط قوت هاست نود جی اس بود!


حتی با تمام این تفاسیر و امکانات پارس وب سرور بخاطر ساختار سنتی هاست ها که بر روی یک سرور ران می شدند اقدام به راه اندازی سکوی ابری خود با نام تجاری پارس وب سرور کرد!


اما هاست ابری نود جی اس پارس وب سرور چه تفاوتی با هاست نود جی اس دارد؟

مهم ترین تفاوت در معماری دو سیستم می باشد . در سیستم های سنتی همانطور که گفته شد تمامی سرویس ها بر روی یک سرور قرار دارند و به هر دلیلی که این سرویس از دسترس خارج شود سایت به صورت کامل از دسترس خارج خواهد شد


اما در سکوی ابری پارس وب سرور معماری بسیار متفاوت اما کارامد هست. در هر لوکیشن ، سایت حداقل بر روی 8 سرور قرار دارد و در صورتی که هر یک سرور ها از سرویس دهی خارج شود ، سرور دیگری میتوانید وظایف ان را انجام دهد
از ویژگی های خوب پارس وب سرور میتوان به تقسیم بار اشاره کرد (load balancing . برخلاف سرویس سنتی ، در پارس وب سرور ترافیک ورودی بین چندین سرور پخش میشود و کاربران شما سرعت بالاتری را تجربه خواهند کرد.


البته لازم به ذکر هست تیم تنظیم سرور پارس وب سرور ، با همکاری با بهترین دیتاسنتر های داخلی و خارجی و تهیه بهترین سخت افزار های روز دنیا ، اپ تایم سرویس های سنتی را به صورت چشم گیری بالا برده است.

در هاست نود جی اس و سرویس ابری نود جی اس دسترسی به ترمینال وجود دارد تا بتوانید دستورات را به راحتی وارد کنید.

هنگام بروز رسانی سایت ، در سرویس های سنتی کاربران معمولا فایل پروژه را فشرده و در هاست قرار میدهند اما در پارس وب سرور برای افزایش سرعت cli طراحی شده که با الگوریتمی مانند گیت، تغییرات را شناسایی میکند و به سرور ارسال میکند


تمام این مراحل در کسری از ثانیه و تنها با یک دستور انجام میشود . همچنین میتوانید سایت خود را به گیت هاب یا گیت لب متصل کنید و از ci/cd استفاده کنید تا اخرین تغییرات شما بر روی گیت به صورت خودکار بر روی سایت شما هم اعمال شود.


نکته خوب هاست نود جی اس و سرویس پارس وب سرور ، بکاپگیری منظم ان ها میباشد تا در صورت نیاز بتوانید از فایل های روز قبل استفاده کنید.
در پارس وب سرور نیاز نیست پلن ماهانه تهیه کنید کافی حساب خود را مبلغی شارژ کنید تا بتوانید چند ساعت تست کنید همچنین میتوانید میزان منابع (رم و سی پی یو و دیسک ) را شخصی سازی کنید تا از هزینه های غیر ضروری کاسته شود.

در پارس وب سرور امکانات پیشرفته ای مانند دسترسی کامل بر روی مدیریت شبکه و باز یا بسته کردن پورت دارید . همچنین میتوانید از قابلیت سکرت استفاده کنید و داده های مهم را رمز کنید و در متغییرهای محیطی از ان استفاده کنید
برخلاف سی پنل ، در پارس وب سرور محدودیتی در مورد زبان برنامه نویسی و فریمورک ندارید و میتوانید سرویس هایی مانند redis و rabiitmq و .. استفاده کنید

اگر همچنان ذره ای به این سرویس شک دارید ، پیشنهاد میکنم در parswebserver.com ثبت نام کنید و از اعتبار رایگانی که بعد از ثبت نام به شما تعلق میگیرد برای تست استفاده کنید .

 

در پارس وب سرور و پارس وب سرور ، تیم پشتیبانی اماده پاسخگویی به تمام سوالات شما و راهنمایی شما عزیزان هستند.

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[bws_google_captcha]

دیدگاه های این نوشته

  • امین ثریا گفت:

    parswebserver یه پدیده نوظهوره و من از وجودش حسابی کیف کردم حتی تیم پشتیبانی خیلی خوبی هم داره.
    اما یه ایراد اساسی فعلا داره اونم اینه که تغییرات (حالا یا به وسیله گیت bind کرده باشی یا مستقیما با cli اختصاصی خودشون deploy کرده باشی) با تاخیر زیادی رو سرور میشینه !!! شاید من بخوام به کارفرما بگم تغییری که خواستید انجام شد الان میتونید چک کنید یا به مشتری اوکی الان اعمال شد و اون نتیجه کار رو صبر کنه تا ببینه . خب مسلما قابل قبول نیس .
    تنها نقطه ضعفش همینه و امیدوارم هر چه سریعتر رفع بشه

    1. admin گفت:

      سلام
      این موردی که میفرمایید را لطفا برای بخش پشتیبانی پارس وب سرور تیکت بزنید تا بررسی کنند تغییرات به سرعت اعمال می شود حتما در یک جای کار مشکل وجود دارد