دقیقه مطالعه

آموزش نصب وردپرس + فیلم

آموزش نصب وردپرس + فیلم
06 - تیر - 1396

آموزش نصب وردپرس

 

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار قوی میباشد که شما را در راه اندازی وب سایت یاری میکند.

در این بخش می خواهیم آموزش نصب وردپرس را به صورت ساده و تصویری ارائه کنیم.

شما اول باید وردپرس را از اینترنت دانلود کنید به صورت رایگان موجود است برای این کار در گوگل سرچ کنید دانلود وردپرس فارسی و آن را دانلود کنید. بعد مراحل زیر را در هاست خودتان به صورت قدم به قدم دنبال کنید اگر هاست ندارید برای خرید هاست اینجا کلیک کنید

برای راحتی کار ویدیو آموزش نصب وردپرس نیز آماده شده است اما اگر مایل به مشاهده ویدیو نیستید می توانید در ادامه آموزش تصویری نصب وردپرس را مشاهده کنید.

بعد از نصب وردپرس حتما مطلب آموزش امن کردن وردپرس را نیز مشاهده کنید.

 

 

1. در مرحله اول باید وارد کنترل پنل هاست بشوید که ما سی پنل را آموزش میدهیم البته تقریبا تفاوتی با پنل های دیگر ندارد و اصل کار یکی است در داخل پنل روی گزینه File Manager کلیک کنید.

 

آموزش نصب وردپرس

 

 

2. وارد محیط فایل منجر شده و روی گزینه public_html کلیک میکنیم توجه داشته باشید که همیشه باید فایل ها و سیستم سایت را داخل public_html آپلود کنید تا توسط دامنه در دسترس باشد.

 

آموزش نصب وردپرس

 

 

3. برای آپلود اسکریپت در بالای همین صفحه روی گزینه upload کلیک میکنیم.

 

آموزش نصب وردپرس

 

 

4. در صفحه جدید باید اسکریپت را برای آپلود انتخاب کنید که برای این کار روی گزینه select file کلیک میکنیم و در پنجره ای که باز میشود فایل اسکریپت را انتخاب میکنیم.

 

آموزش نصب وردپرس

 

 

5. بعد از انتخاب باید کمی منتظر بمانید تا فایل شما به خوبی روی هاست آپلود شود بعد اینکه به 100 درصد رسید روی گزینه ای که در عکس انتخاب شده کلیک میکنیم تا برگردیم به محیط فایل منجر.

 

آموزش نصب وردپرس

 

 

6. همانطور که در صفحه مشاهده میکنید فایل اسکریپت ما آپلود شده است اگر توجه کرده باشید فایل ما به صورت فشرده یا همان zip شده است برای بازگشایی آن باید روی فایل راست کلیک کرده و روی extract کلیک کنید.

 

آموزش نصب وردپرس

 

 

7. در صفحه جدید که برای شما باز میشود مانند تصویر زیر روی گزینه extract files کلیک کنید.

 

آموزش نصب وردپرس

 

 

8.همانطور که میبینید فایل اسکریپت از حالت فشرده خارج شده است روی پوشه آن کلیک میکنیم تا وارد پوشه بشویم.

 

آموزش نصب وردپرس

 

 

9. همه فایل و پوشه های اسکریپت را باید منتقل کنیم به public_html تا وقتی دامنه را در مرورگر وارد میکنیم سایت برای ما باز بشود دقت داشته باشید ما در مراحل بالا وارد public_html شده بودیم و آپلود انجام دادیم اگر دقت کرده باشید بعد extract اسکریپت یک پوشه داخل public_html ساخته شده است که ما باید فایل ها و پوشه های آن را مستقیم در public_html داشته باشیم برای همین این مرحله را انجام میدهیم اول روی گزینه select all کلیک کرده و بعد روی گزینه Move کلیک میکنیم.

 

آموزش نصب وردپرس

 

 

10. در پنجره جدید که باز شده در قسمتی که با شماره یک علامت گذاری شده است باید public_html وارد شده باشد مانند تصویر بعد روی گزینه Move file کلیک میکنیم تا فایل ها منتقل شوند.

 

آموزش نصب وردپرس

 

 

11. خوب کار ما با فایل منجر تمام شده است الان ما اسکریپت را روی هاست داریم که باید آن را نصب کنیم برای نصب اسکریپت باید دامنه را در مرورگر باز کنید اگر اتصال دامنه به هاست برقرار باشد و مشکلی نداشته باشید باید این صفحه را مشاهده کنید که باید روی گزینه بزن بریم کلیک کنید.

 

آموزش نصب وردپرس

 

 

12. در صفحه بعد همانطور که در تصویر میبینید باید اطلاعات دیتابیس یا همان پایگاه داده خودتان را وارد کنید منظور از اطلاعات دیتابیس همان نام دیتابیس و نام کاربری و رمز عبور آن است اگر آشنایی با ایجاد دیتابیس در هاست ندارید آموزش ایجاد دیتابیس را مشاهده کنید برای مشاهده آموزش ایجاد دیتابیس اینجا کلیک کنید بعد از پرکردن فرم های زیر روی گزینه فرستادن کلیک کنید.

 

آموزش نصب وردپرس

 

 

13. در این قسمت فقط کافی است روی گزینه اجرای نصب کلیک کنید.

 

آموزش نصب وردپرس

 

14. اگر اطلاعات دیتابیسی که وارد کردید درست باشد باید صفحه زیر را مشاهده کنید در قسمت عنوان سایت عنوان سایت خودتان را وارد کنید و نام کاربری و رمز عبور را برای بخش مدیریت اسکریپت باید وارد کنید و در فیلد ایمیل هم ایمیل خودتان را وارد کنید و روی گزینه راه اندازی وردپرس کلیک کنید.

 

آموزش نصب وردپرس

 

 

15. اگر صفحه زیر را مشاهده کردید یعنی نصب اسکریپت وردپرس شما با موفقیت انجام شده است و کار تمام است و برای ورود به بخش مدیریت وردپرس روی گزینه ورود کلیک کنید.

 

آموزش نصب وردپرس

 

 

16. در این صفحه باید نام کاربری و مرز عبوری که در مرحله 14 وارد کردید را در این صفحه وارد کنید و بعد از زدن گزینه ورود وارد بخش مدیریت اسکریپت خواهید شد. برای مشاهده سایت هم کافی است دامنه را در مرورگر وارد کنید.

 

آموزش نصب وردپرس

 

تا این مرحله شما نصب وردپرس را به خوبی انجام دادید و الان سایت شما در دسترس است اما نیاز به پوسته یا همان قالب دلخواه شما دارد که در بخش مدیریت آن قابل انتخاب است.

5/5 - (2 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Warning: Array to string conversion in /home/parswebserver/public_html/wp-content/plugins/google-captcha/google-captcha.php on line 706
Array